Lazít a gyeplőn az Apple: átalakulnak az App Store árai
Több opciót és nagyobb rugalmasságot kapnak a fejlesztők az App Store-on keresztül értékesített appok és előfizetések árazásában, külön érdekesség a maximális érték extrém kitolása, amelynek értelmében már akár négymillió forintnak megfelelő összegért is lehet appot árulni.
Régóta fennálló szabályzatán módosít az Apple egy korábbi csoportos per nyomására, melynek révén több lehetőséget és rugalmasságot kínál fel az App Store-on keresztül értékesített szolgáltatások árszabásában. Az App Store-ban a fejlesztő határozza meg az alkalmazások árát, azonban ebben nincs teljesen szabad keze: az Apple ugyanis fix szinteket határoz meg, ezekből választhatja ki az app készítője a neki megfelelőt.
Az ingyenes szint fölött az első árpont (dollárban nézve) eddig 99 cent volt, ennél kevesebbet nem lehetett kérni egy fizetős alkalmazásért, míg az előfizetések esetében 49 cent volt a minimális érték. A lehető legmagasabb összeget pedig 999,99 dollárban (kb. 394 ezer forint) határozták meg eddig. A friss módosítással a lehetséges legalacsonyabb ár az új díjszabások értelmében 29 centnél kezdődik, míg a felsőérték 10 ezer dollárra módosult (ez már durván 4 millió forint), amiben az egyik látható nagy újdonság a kerek értékek használata. Az ezer dollár feletti árcímke használatát azonban kérvényezni kell.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az elsőre meredeknek tűnő 10 ezer dolláros plafon Carolina Milanesi, a Creative Strategies elemzője szerint arra utalhat, hogy az Apple a jövőben magasabb árú ajánlatokra készül, akár a kiterjesztett- és virtuális-valóság headsetjével kapcsolatban. Az elemző szerint az eszközhöz fejlesztett videójátékok és alkalmazások az eddig megszokottnál drágábbak lehetnek.
A 600 új lehetőség bevezetésével így összesen már 900 árpont közül választhatnak a fejlesztők, akár 10 centes pontossággal. Az új árpontok fokozatosan emelkednek 10 centenként tíz dollárig, a 10-50 dolláros kategóriában 50 centenként, és így tövább. Adottá válik a lehetőség a fejlesztők számára továbbá, hogy egy lokális App Store árazása legyen egységesen érvényes a világ többi régiójában is, illetve az új, árképzést segítő eszközök könnyítik meg számukra az árak meghatározását a különböző országokban és régiókban. Az új árazási opciók az előfizetések esetében a héten lépnek érvénybe, a bevezetés fokozatosan zajlik a jövő évre átnyúlva.
Az amerikai technológiai óriás időnként a különböző régiókban is igazít az árakon: tavaly csökkentett az euróövezetben, hogy kiigazítsa a valutákat és az adókat, így sok alkalmazás kikiáltási ára 1,09 euróról 99 eurócentre csökkent. Október 5-től egyes országokban ismét módosult az alkalmazásbolt árazási modellje, az adott szintekhez tartozó, euróban kifejezett árak felfelé módosultak, ami érvényes az alkalmazásokra, valamint az alkalmazáson belüli vásárlások áraira is. A cég sejthetően a helyi valuták dollárral szembeni árfolyamcsökkenése miatt emelt, amivel az Apple termékek európai drágulását is magyarázták korábban.