Zavartalanabb görgetéssel újít az asztali Google kereső
Rögtön láthatóvá válik az első hat oldalnyi keresési találat az amerikai felhasználók előtt, végül nem a végtelen böngészés opcióját vezeti be a keresőcég.
Folyamatos görgetést vezet be a Google az asztali böngészős keresőben, egyelőre csak az Egyesült Államokban élőknek az angol nyelvű találatokhoz, ezzel szakítva az eddigi tradicionális oldalakra bontott listázással. A korábban több formában már tesztelt folyamatos scrollozás nem végtelenítettet jelent: az első hat oldalon elhelyezett találat jelenik meg a felhasználó előtt egy szuszra, amit oldalakra bontás nélkül görgethet végig, utána a továbbiak gombra kattintva kérésre még több találatot láthat. Okostelefonon egy ideje már ez a működési elv, négy oldalnyi találat megjelenítésével, így a desktopos átültetéssel a keresőcég ismét kicsit közelebb kerül a mobilfókuszú megközelítéshez. (A Google kereső beállításai közt egyébként megadható, hogy 10 helyett 100 találatot jelenítsen meg a kereső oldalanként, bár ez nem biztosítja a legjobb felhasználói élményt.)
A Google hivatalos válasza szerint az újításnak köszönhetően a felhasználó több keresési találatot láthat kevesebb kattintással, így egyben „inspirálóbb” tartalmak is a szeme elé kerülhetnek – amivel jó eséllyel az elhelyezett hirdetésekre, kiemelt kártyákra és egyéb SERP feature-ökre gondol. Egyben viszont láthatóbbá teheti azokat a releváns találatokat is, amik elvesznek a zajban, vagy a későbbi oldalakon kapnának helyet, lévén a netezőknek töredéke szokott a találati oldalak második lapjára kattintani egy keresés során.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Google az utóbbi időben egyre komolyabb kritikákat kapott azzal kapcsolatban, hogy „hanyatlik”, a felhasználóknak egyre nehezebb feladat előásni a releváns, jó minőségű organikus találatokat, mivel a toptalálatok listáján átvették az uralmat a hirdetések és a generált szeméttartalom. Ezért sokan az őket érdeklő kérdésekre válaszokat inkább más felületeken, például a Redditen keresnek.
Erre reagálva a Google szeptemberben egy külön szekciót vezetett be a keresőben, ahol a kereséshez kapcsolódó, kifejezetten a Reddit és a Quora felületén megjelent releváns válaszokat jeleníti meg.
A probléma egyik okaként épp említhető, hogy sok kifejezés esetében már tényleg lehetetlen megtalálni a válaszokat az első tíz találatban, aminek egyrészt a Google algoritmus fejlődése is az oka, másrészt a fizetett hirdetések elszaporodása, valamint a SERP feature-ök térnyerése. Mobilon már fele annyi netező kattint az organikus találatokra, mint öt évvel ezelőtt, desktopon is kétszámjegyű az esés –írtuk a témával foglalkozó korábbi cikkünkben.