Perc helyett kilométer alapon kell fizetni a megújult okoscascóért
Három évvel az ország első "okoscasco" termékének bevezetését követően átalakul a Cristo autós biztosítási szolgáltatása.
Új néven, új elszámolási rendszerrel folytatja tovább a Cristo nevű platform gépjárműbiztosítási terméke - jelentette be tegnap egy online befektetői tájékoztatón Szota Szabolcs, a szolgáltatást üzemeltető Smartsurance Technologies társalapító/ügyvezetője.
A gépjárművek OBDII-es csatlakozójába dugható, mobilneten kommunikáló telemetriai eszköz, a Beat adataira épülő, 2019 decemberétől elérhető Roar Casco mögötti újító elgondolás az volt, hogy a tulajdonos a tényleges autóhasználat alapján fizessen csak casco díjat. Erre akkor a percdíjas elszámolás tűnt alkalmasnak, azaz az autós más díjat fizetett mozgó jármű esetén és mást az álló helyzetben hagyott (parkoló) autónál.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Szota a tegnapi tájékoztatón elmondta, hogy a felhasználóktól kapott visszajelzések alapján a Roar Cascót decemberben kivezetik, az új, Cristo Casco nevű konstrukciónál a percalapú modellt kilométeralapú elszámolás váltja fel (egyszerre sóhajtott fel több ezer, a nap számottevő részét a budapesti dugókban araszolva töltő autós). További változás, hogy jobban különválik az álló helyzeti védelem és a mozgó jármű védelme úgy, hogy meg lehet kötni a biztosítást kizárólag előbbire, vagyis ilyenkor a biztosító csak a parkoló autóban keletkezett károk után (rongálás, elemi kár, lopás) térít.
A Smartsurance mindemellett nemzetközi MGA (Managing General Agent - magyarul kb. vezérügynök) licencet is szerzett, ami jelentősen kitágítja a cég mozgásterét a biztosítási termékek piacán, egyúttal megnyitva az utat a nemzetközi piacok felé.
A Cristo Cascót továbbra is a cég okostelefonos applikációján keresztül lehet megkötni és kezelni, mely a Beat telemetriai eszközből kinyert adatok alapján a biztosításon túl alkalmas egyebek mellett a parkolásfizetés manuális indítására és automatikus leállítására, az útdíjköteles szakaszok figyelésére és autópályamatrica-vásárlásra, illetve az autó egyes menettulajdonságainak valamint az útvonalnak a kiolvasására, megjelenítésére vagy akár gamifikálására is.