Az ellátásilánc-menedzsment felé nyújtózkodik az Amazon
A világjárvány elvezetett egy sor olyan problémához, ami az ellátási lánc eddig nem látott hiányosságaira és kritikusságára világított rá, erre építkezve erősítené tovább az Amazon a felhőszámítási piacon elért fölényét a Microsofttal és az Alphabettel szemben.
Többévnyi e-kereskedelmi tapasztalatára alapozva a cég bemutatta új AWS Supply Chain szolgáltatását, aminek célja az ellátásilánc-menedzsmentben segíteni a vállalkozásokat, könnyen monitorozhatóvá tenni a készleteik állását. A vállalat ismertetése szerint a felhőalapú alkalmazás gépi tanulásos algoritmusokkal segít rálátni az ügyfelek számára az ellátási láncuk gyengepontjaira és kockázataira, egyben segít a költségcsökkentésben és a gyors döntéshozatalban a váratlanul felmerülő problémák során.
A szolgáltatás SAP, EDI vagy más vállalati erőforrás-tervező rendszerekből, például raktár- vagy rendeléskezelési forrásokból tudja behúzni a szervezet ellátási láncának adatait. Utána a különböző adatok kinyerésére és egységesítésére fejlesztett MI modellek segítségével automatikusan létrehoz egy data lake-et, majd egy valósidejű, a kontextusról információkat adó térkép formájában vizualizálja a szervezet ellátási láncának egyes pontjait, amihez hozzáférhet a szervezet többi vezetője is.
Az AWS Supply Chain automatikus javaslatokat is tesz az egyes problémák megoldására, például a készletek mozgatását a helyszínek között, amihez mérlegeli a létesítmények közötti távolságot és a fenntarthatóságra gyakorolt hatást is.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az Amazon az elmúlt évek során jelentősen kiterjesztette reklámüzletágát, aminek folyományaként elindul az AWS Clean Room nevű, privacy-fókuszú szolgáltatás is, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy a magánszférát jobban előtérbe helyezve szabhassanak hirdetéseket az ügyfeleikhez.
A friss szolgáltatások az Amazon hosszútávú stratégiájába illeszkednek, melynek révén az e-kereskedelmi ág által fejlesztett funkciók eljutnak más cégekhez is szolgáltatás formájában. Ezzel olyan piacon lévő termékekkel fog versenyezni, mint az Oracle Fusion Cloud SCM és a Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management.
Az AWS Supply Chain fogyasztásalapú árazási modellt használ: óránként 0,28 dollár az első 10 GB tárhely és szolgáltatás, majd havonta gigabájtonként további 0,25 dollárt kell fizetni, ha sikerül átlépni a mennyiséget. Az előzetes verzió egyelőre az Egyesült Államok keleti (Észak-Virginia) és nyugati régióiban, valamint az európai Frankfurtban érhető el.
A Gartner piackutató cég szerint az ellátási lánc menedzsment (SCM) jelenleg a leggyorsabban növekvő piac a vállalati alkalmazásszoftverek szegmensében, ami 2022-ben összesen 20,24 milliárd dolláros árbevételt generálhat.