Megtévesztően reklámozta a Google a Pixel 4 mobilokat
9,4 millió dolláros büntetést kapott a Google és az iHeartMedia, amiért partnerségük révén befolyásos személyek úgy népszerűsítették a Pixel 4-et, hogy valójában sosem használták. Az angol és spanyol nyelven futó reklámok megsértették az FTC és a hét állam fogyasztóvédelmi törvényeit.
Több mint 2,6 millió dollárt fizethetett a Google az iHeartRadio-nak és kétmillió dollárt más kisebb, összesen 11 rádióhálózatnak azért, hogy megtévesztő ajánlásokat közöljenek a Pixel 4 okostelefonokról. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) elé került ügyben a keresőcég állítólag olyan műsorvezetők és influencerek szájába adta a mobilt méltató pozitív véleményeket, akik valójában sosem tesztelték a készüléket, közben mégis saját tapasztalatként számoltak be a használatáról.
A Google által előre megírt szövegekben többek közt az éjszaka készült fotók minőségét, a Night Sight Mode-ot, illetve a Google Assistant új képességeit emelték ki. Az FTC közleménye szerint azonban a Pixel 4 reklámokat bemondó műsorvezetők nem kapták meg a mobilokat a hirdetések rögzítése előtt, holott az iHeartMedia 2019 októberében bekérte az eszközöket. A keresőcég 2020 januárjában újabb reklámokat vett, de csak csekély mennyiségű tesztkészüléket tudott leszállítani.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A bizottság szerint 2019 és 2020 során 29 ezer alkalommal kerültek adásba az angol és spanyol nyelven rögzített megtévesztő hirdetések. A Google-lel és az iHeartMedia-val kötött megállapodás értelmében mindkét félnek tartózkodnia kell a jövőben a hasonló megállapodásoktól, a feleknek összesen 9,4 millió dollárt kell fizetniük hét államnak.
A büntetés mértéke meglehetősen csekély, de mindenképp tovább rontja a big tech cég és a szabályozók közti feszült viszonyt A keresőcégnek a bíróságon a keresési és hirdetési gyakorlatai miatt is egyre többet kell felelnie, a hónap elején 400 millió dolláros bírság megfizetésébe egyezett bele, hogy rendezze 40 amerikai állam vádját, miszerint illegálisan követte a felhasználók helyadatait. A megállapodással végződő vizsgálat az eddigi legnagyobb olyan, több államon is átívelő fogyasztóvédelmi egyezség, amit főügyészek csoportja vezetett.