Már 90 százalékot zuhant a Zoom a csúcshoz képest
Látványosan képtelen megfordítani az egyre lassuló növekedési trendet a világ egyik legnagyobb online videokonferencia-platformjának üzemeltetője, a pandémiás időszak legnagyobb haszonélvezői közé sorolt Zoom Video Communications. Az elemzők szerint a visszakapaszkodásban az akvizíciók segíthetnének a legtöbbet.
Összesen már mintegy 90 százalékot zuhantak a Zoom Video Communications részvényei a 2020. októberében látott csúcshoz képest, a befektetők egykori kedvence láthatóan lassan alkalmazkodik a koronavírus utáni helyzethez. A részvények árfolyama ebből közel 10 százalékot zuhant csak kedden, miután a társaság csökkentett éves értékesítési előrejelzéseit, illetve az eddigi leglassabb ütemű negyedéves növekedést produkálta. A járvány időszakát jellemző óriási ralli már csupán a múlt egy szép emléke lehet a cég - és befektetői – számára.
Sophie Lund-Yates elemző szerint a Zoom egyik alapvető hibája, hogy sokat kell költenie piaci részesedésének megtartására, ez pedig egyre kevésbé fenntartható. A társaság működési költségei a harmadik negyedévben 56 százalékkal nőttek az előző évhez képest, főként a termékfejlesztésre és marketingre fordított kiadások révén. Egyes brókercégek szerint a megoldás az akvizíciókban lehet, felvásárlásokkal ismét lendületet kaphatna a vállalat, anélkül rendkívül nehéznek tűnik a növekvő pályára állás.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Zoom egyre nehezebben bír versenytársaival, így elkezdte a videókonferenciákon túl keresni boldogulását, többek közt a felhőalapú hívást kínáló Zoom Phone szolgáltatással és a Zoom Rooms-szal, majd a nemrég bemutatott saját e-mail és naptárszolgáltatásával. A platform bővítése a Zoom számára mostanra lényegében már a túlélés egyetlen esélyévé lépett elő.
Ennek egyik elsődleges oka, hogy a versenytársak viszonylag hamar megtalálták a módját annak, hogy fogást találjanak a Zoomon, a technológiai hiányosságokat hamar megoldották, illetve a két legfőbb rivális, a Microsoft és a Google szorosan integrálta saját csoportkommunikációs, kollaborációs platformját az általa nyújtott üzleti szolgáltatáscsomagokba (Workspaces, Office 365). Ezzel együtt is kérdéses lehet, hogy a Zoom a további, üzleti produktivitást növelő szolgáltatásaival képes lesz-e ténylegesen felvenni a versenyt a fent említett versenytársakkal, melyek ez idő alatt jelentős piaci dominanciát vívtak ki maguknak.