E-maillel és naptárral erősít a Zoom
A csevegés és a meetingelés mellé megérkeznek az e-mailek és a naptárak is a Zoomba, a videókonferenciákról ismertté vált szolgáltatás reméli, hogy így tarthatja ökoszisztémán belül a többféle kommunikációs eszközzel dolgozó felhasználókat.
A videokonferenciákon túl keresi boldogulását a pandémiás időszak egyik legnagyobb IT-piaci sztára, a Zoom Video Communications: a vállalat immár hivatalosan is bejelentette éves Zoomtopia konferenciáján saját levelező- és naptárklienseit, illetve szolgáltatásait, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egyetlen felületen érjék el a főbb kommunikációs eszközeiket.
A Zoom Mail Services a cég fogalmazása szerint a titkosítás révén elsősorban azokat a kis- és középvállalkozásokat célozza, amelyeknek különösen fontos az e-mailes adatvédelem. Alapvetően a "zmail.com" domaint használja, de a Zoom One Business csomag előfizetői akár egyedi domaineket is hozzárendelhetnek, illetve szabad választásuk van abban a kérdésben, hogy csatlakoztatják a saját levelezési rendszerüket, vagy Zoomra bízzák a hostolást.
A Zoom Calendar naptár értelemszerűen a munkafolyamatok és meetingek szervezését egyszerűsíti, már a konferenciahíváshoz való csatlakozás előtt listázza, hogy kik fognak részt venni a beszélgetésben, a meetingek végeztével pedig közvetlen hozzáférést mutat a felvételt tartalmazó linkekhez.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
2023-ban elérhetővé válik az új virtuális coworking funkció, a Zoom Spots is, ami a cég jellemzése alapján egy olyan videós virtuális tér lesz, ami a Zoom platformba integrálva könnyíti meg a közös munkavégzést, a hibrid csapatok közti párbeszédet, kapcsolattartást és folyamatos interakciókat, akár egész napon át. Az egyelőre bétaverzióban elérhető Mail és Calendar a Zoom One egységes kezelőfelületről érhető el olyan eszközök mellett, mint a Team Chat, a Whiteboard, a Phone és a Meetings.
Érdekes látni, ahogyan a Zoom folyamatosan bővíti saját produktivitási csomagját, ezzel az Apple, a Google és a Microsoft versenytársává lépve elő, azzal a céllal, hogy még inkább a Zoom ökoszisztémában tartsa a felhasználóit. Ez pedig nem egyszerű feladat, mivel a konkurensek évek óta jelen vannak az üzleti szegmensben saját e-mail és naptár megoldásukkal, és jelentős piaci dominanciát vívtak ki maguknak.
A platform bővítése a Zoom számára mostanra lényegében már a túlélés egyetlen esélyévé lépett elő, hiszen míg a cég a pandémia idején óriási népszerűségre tett szert mind a felhasználók, mind a befektetők oldaláról, mára mindkét terület lelkesedése jelentősen megcsappant. Ennek egyik elsődleges oka, hogy a versenytársak viszonylag hamar megtalálták a módját annak, hogy fogást találjanak a Zoomon, a technológiai hiányosságokat hamar megoldották, illetve a két legfőbb rivális, a Microsoft és a Google szorosan integrálta saját csoportkommunikációs, kollaborációs platformját az általa nyújtott üzleti szolgáltatáscsomagokba (Workspaces, Office 365).