Az adat hajtja a Telekom mobilos bevételeit
Alapvetően jól gazdálkodik a mobiladat-hálózatában rejlő lehetőségekkel a Magyar Telekom, mely tegnap tette közzé az idei harmadik negyedévre vonatkozó üzleti eredményeit. A cég mobil oldalon elsősorban az adattermékeknek köszönheti a jelentős bevételnövekedést, a mobiladat-ügyfelek száma hamarosan mérföldkőhöz érkezhet.
Összességében 9%-kal, csaknem 191 milliárd forintra nőtt a legnagyobb hazai távközlési cég, a Magyar Telekom harmadik negyedéves árbevétele, amihez a legnagyobb mértékű, 12,7%-os növekedéssel járult hozzá a mobilos üzletág (a teljes árbevételből 110 milliárd forint folyt be csak ide a negyedévben). A cég közleménye szerint a növekedést elsősorban az adattermékek értékesítésének növekedése, illetve a készülékértékesítés bővülése hajtotta a háromhónapos időszakban.
A vállalatcsoport magyarországi divíziójának mobilos számai csakugyan impozánsnak tűnnek, különösen az ország általános gazdasági helyzetét figyelembe véve. Bár a magas infláció adott esetben már önmagában bevételnövekedést generálhat, a társaság működési statisztikáinak böngészése hosszú ideje a mobil szélessávú szolgáltatások trendszerű erősödését mutatja - a piaci trendekkel összhangban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Magyar Telekom a harmadik negyedéves számadatok és az eddigi bővülési dinamika tükrében hazánkban mostanra a mobilos előfizetések (SIM-ek) szegmensében elérhette a hatmilliós lélektani határt, míg az egy előfizetésre jutó átlagos árbevétel 3856 forint volt a negyedév végén - vagyis statisztikai alapon tízből hat magyarnak van valamilyen telekomos mobilelőfizetése (pre-paid vagy postpaid).
Ebből az átlagos bevételből a nem hangalapú szolgáltatásokból származó összeg egyre magasabb, a harmadik negyedév végére az arány elérte az 58,3%-ot, vagyis a teljes mobilos szolgáltatás-árbevétel csaknem 60%-a már a különböző adattermékekből képződik.
Eközben folyamatosan, gyors ütemben nő a szolgáltató mobil szélessávú előfizetői bázisa is, mely a negyedév végén már több mint 3,8 millió előfizetést számlált. A bázis az eddigi növekedési ütemet alapul véve idén év végére átlépheti a négymilliós lélektani határt.
A Magyar Telekom a harmadik negyedéves üzleti jelentés közzétételével együtt némi meglepetésre felfelé korrigálta az éves bevételnövekedési célt a korábbi 1-3%-os sávból 5%-ra, elsősorban az erősödő kereskedelmi tevékenységgel magyarázva a változást.
A szolgáltató a negyedév utolsó hónapjában egyébként több díjcsomagot illetően is felfelé korrigálta árait, a jövő év első negyedévében pedig automatikus, a fogyasztói árindex változásán alapuló díjkorrekciót hajt végre gyakorlatilag az összes ügyfelénél.