eMAG: nem húzzuk le a Black Friday-t a WC-n!
Idén sok szempontból különleges lesz az év végi bevásárlási szezon, illetve az arra kihegyezett Black Friday akciós időszak.
Idén minden eddiginél korábban, november 18-án tartja Black Friday akciós napját a legnagyobb hazai e-kereskedő, a romániai tulajdonosi háttérrel rendelkező eMAG. A cég, illetve a piac rendkívüli körülmények közepette (elszálló árfolyamok, infláció, vásárlóerő csökkenése stb.) lesz kénytelen behúzni a karácsonyi bevásárlási szezon legfontosabb napját - ahogy Várkonyi Balázs, a vállalat igazgatótanácsának elnöke, korábbi vezérigazgatója egy szerda délelőtti sajtótájékoztatón fogalmazott,
Nem kívánjuk idén lehúzni a WC-n a Black Friday-t.
Azt, hogy a Black Friday idén nem feltétlenül a szokásos medrében zajlik majd, több piackutató is előrejelezte már. Az Olcsóbbat.hu nemrég publikált kutatása például arra mutatott rá, hogy a kisebb piaci szereplők 62%-a nem is fog idén Black Friday akciókkal készülni, mivel méretgazdaságossági szempontok miatt képtelen kigazdálkodni a kedvezőbb árakat a jelen körülmények között.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A legnagyobb cégek ugyanakkor évek óta bele vannak kényszerítve (belekényszerítették magukat) a Black Friday akciókba, melynek élét egyes piaci szereplők azzal próbálták, illetve próbálják elvenni, hogy nem egy napra, hanem több hétre, netán egész hónapra hirdetnek akciós időszakot, ezzel végeredményben jelentős mértékben inflálva a jelenség hatásait.
Az eMAG-nál a cég menedzsmentjének saját bevallása szerint az év korábbi időszakában maguk is elbizonytalanodtak abban, hogy idén lehet-e érdemi akciókkal készülni, végül azonban mintegy hárommilliárd forintnyi összesített árengedménnyel startol 420 ezer raktáron lévő kedvezményes árú termékkel az e-kereskedő akciós napja.
A forgalmi elvárások alapján azonban inflációarányosan nem készül kiugróan jó Black Friday-re, de legalábbis kiemelkedő növekedésre ezen a napon az eMAG. A cég idén - akárcsak tavaly - valamivel több mint tízmilliárd forint feletti napi forgalommal kalkulál ezen az egy napon, ami az inflációs hatást figyelembe véve reálértéken valójában stagnálást jelent a teljes értékesítési volument illetően, jóllehet a cég a várakozások alapján így is túlteljesíti a piaci átlagnövekedést, ezzel megerősíti piacvezető pozícióját - vázolta lapunknak Várkonyi.