Hihetetlen, de valakik megvettek 25 millió PS5-öt
Elérte a 25 millió darabos eladási mérföldkövet a Sony kurrens konzolgenerációja, a PlayStation 5, ami annak fényében kifejezetten jó eredménynek számít, hogy a gépet a megjelenése óta eltelt időben többnyire nem lehetett látni a boltok polcain.
A konzolgépek szegmensét sújtó ellátásilánc-problémák enyhülni látszódnak, legalábbis erre utal, hogy a világ első számú konzolgyártója, a japán Sony továbbra is kitart amellett, hogy a márciusban záródó üzleti évben leszállít 18 millió PS5 játékkonzolt.
A gépből a második üzleti negyedévben ennek ellenére pont annyi - 3,3 millió példány - fogyott, mint egy évvel korábban, ezzel a Sony az üzleti év feléhez érve a 18 milliós, idei üzleti évre (ami 2023 március végén zárul) prognosztizált darabszámból csupán 5,7 milliót teljesített. A kulcsfontosságúnak ígérkező karácsonyi bevásárlási szezonra ugyanakkor jók a kilátások, a Sony ugyanis a negyedév során 6,5 millió PS5-öt gyártott, melynek nagy részét az ünnepi szezonban értékesítik.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Sony ezzel egyébként túllépett a 25 milliós lélektani határon a leszállított PS5-ök számát illetően, ráadásul a konzolokra még mindig erős a kereslet, legalábbis a beérkező készleteket a legtöbb értékesítő szinte azonnal kiadja, így új PS5-öt beszerezni még ma is komoly kihívás, különösen az olyan, ellátási szempontból mostohábban kezelt régiókban, mint Kelet-Európa.
A japán konglomerátum gaming üzletága az eladott PS5 konzolok változatlan számának dacára 12%-kal, 4,92 milliárd dollárnak megfelelő japán jenre tornászta fel negyedéves árbevételét, elsősorban a konzolgépek nyáron bejelentett áremelésének köszönhetően. A nyereség eközben megfeleződött, főként a Bungie-akvizíciónak és a fejlesztési kiadások megemelkedésének köszönhetően.
A negyedév során a Sony a játékeladások kis mértékű csökkenéséről számolt be, így a háromhónapos időszakban a tavalyi 76,4 millió helyett csak 62,5 millió videojáték fogyott (ebből 63% volt a digitális értékesítés), míg a PlayStation Plus előfizetők száma immár a második negyedéves időszakot átölelően csökkenést mutat.