Vissza kell szereznie a Meta-nak a befektetők bizalmát
Nyílt levélben adott tanácsokat a Meta Platforms egyik befektetője Mark Zuckerbergnek, a cég vezérigazgatójának, melyben többek között fókuszáltabb működést és drasztikus kiadáscsökkentést javasolt.
Hétfőn nyílt levelet írt Mark Zuckerbergnek, a Meta Platforms vezérigazgatójának az Altimeter Capitals elnök-vezérigazgatója, Brad Gerstner, melyben kollektív módon a részvényesek nevében ad tanácsokat a nehéz időket élő közösségimédia-óriás első emberének. Ebben Gerstner többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy a cég túl sokat költ bizonytalan projektekre és humánerőforrásra, illetve nem tesz meg minden tőle telhetőt azért, hogy a befektetők bizalmát visszaszerezze.
A bizalomhoz Gerstner szerint elsőként az kell, hogy a Meta jóval fókuszáltabban és takarékosabban működjön, mint most, melynek többek között része a személyi jellegű ráfordítások 20%-os csökkentése, az éves beruházási keretösszeg legalább ötmilliárd dolláros megvágása, illetve a metaverzumot fejlesztő Reality Labs költségeinek éves szintű maximalizálása szintén ötmilliárd dollárban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Gerstner a levélben többek között azt írja, jelentős aggodalmat kelt befektetői körökben, hogy az emberek nagy részének fogalma sincs, mi az a metaverzum, ennek ellenére vagy éppen ezért senkit nem zavarna, ha a cég évente néhány milliárd dollárt ölne a létrehozásába, de tízéves távlatban százmilliárd dollárt pumpálni egy teljesen bizonytalannak látszó, rendkívül hosszú megtérülési ciklussal kecsegtető technológiába még a szilíciumvölgyi léptékeben is ijesztő projekt, írja a szakember.
A befektető hozzáteszi, bár az MI-re fordított kiadások és kutatás-fejlesztési projektek alapvetően jó és üdvözlendő iránynak tűnnek, a Meta még a metaverzum fejlesztésére irányuló összegeket leszámítva is óriási pénzt (csak 2022-ben 30 milliárd dollárt) öl a fejlesztési beruházásokba - éves szinten többet, mint az Apple, a Tesla, a Twitter, a Snap és az Uber együttvéve.
A Meta Platforms október 26-án tőzsdezárást követően teszi közzé harmadik negyedéves üzleti eredményeit.