Még inkább belenőnek a reklámok az App Store-ba
Október 25-től kezdve még több alkalmazásokkal kapcsolatos reklámot láthatnak az App Store használói.
Az Apple arról tájékoztatta a fejlesztőket, hogy október 25-től kezdenek el láthatóvá válni az alkalmazásokkal kapcsolatos hirdetések egy újabb helyen az App Store napi kezdőképernyőjén, illetve az egyes alkalmazások adatlapjának alján látható további ajánlások közt. Az újítás minden országban látható lesz Kína kivételével. A hirdetések vizuálisan is kiemelést kapnak, a „Hirdetés” címke mellett kék háttérrel különülnek el a többi tartalomtól. A cupertinóiak már 2016 óta árulnak hirdetéseket az Apple News-on és az App Store-on belül, de csak az elmúlt hónapok során mozdult el a fókusz minden korábbinál látványosan az App Store kezdőlapjára.
Az Apple Search Ads révén így már négy elhelyezés közül választhatnak a hirdetők, melyek közül a legfrissebb az App Store főoldalán látható napi ajánlások. Emellett vannak még a keresési hirdetések, amik még azelőtt elérnek a felhasználókhoz, hogy valami specifikus tartalomra keresnének, a keresőmező automatikus ajánlásai közt bukkannak fel. A keresési találatok közt elhelyezett reklámok a már lefuttatott keresésre listázott találatainak tetején jelennek meg, illetve van lehetőség megjeleníteni hirdetést az egyes termékoldalakon a további releváns ajánlott termékek közt.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A cupertinóiak júliusban jelentették be az új hirdetéselhelyezési ajánlatot. A Bloomberg jól értesült újságírója, Mark Gurman augusztusban írt róla, hogy a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetések a túlságosan látható, rendszerszintű hirdetéseket eddig csak elvétve alkalmazó iOS-ben A cég a legfrissebb pletykák szerint most a saját fejlesztésű Térképek appban teszteli a keresési tevékenységen alapuló hirdetéseket, így bármilyen üzlettulajdonos fizethetne a jövőben az Apple-nek azért, hogy egy találati listán előrébb kerüljön az alkalmazásban.
Az Apple ezen a ponton a tervek szerint nem állna meg, így a Podcasts és a Books applikációban is megjelenhetnek majd a hirdetések, szintén keresési kulcsszavak alapján, a fentebb említett módon feltüntetve a találati listában.
Mivel az okostelefonok piacán egyre nehezebb az innováció és az eladások is lassulnak, érthető, hogy az Apple újabb bevételi források felé néz. A vállalat új hirdetési stratégiája elsősorban a divízió vezetőjéhez, Todd Teresihez kötődik, aki a jelenleg mintegy négymilliárd dolláros éves bevételt hozó üzletágat jelentősen felpörgetné, kétszámjegyűvé emelve ezt az összeget. Az Apple tervei közt szerepel továbbá a digitális hirdetési üzletág dolgozói állományának megduplázása, a technológiai óriás karrieroldala szerint a hirdetési platformokkal foglalkozó csapat 211 embert szeretne felvenni szerte a világon, növelve ezzel a jelenleg alkalmazott 250 főt.