:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. október 21. 12:19

A YouTube sem ússza meg az áremelést

Egyelőre csak a családi csomag felhasználóit érinti a YouTube Premium drágulása, ami az elmúlt évek során stabilan beállt egy szintre, ám láthatóan már a legnagyobb videómegosztó sem tudja nem lereagálni a körülményeket.

Az előfizetőknek küldött tájékoztatás szerint a YouTube kénytelen emelni a Premium szolgáltatás havi költségén, amihez első alkalommal folyamodik a szolgáltató. A drágulás a családi csomagot érinti, havi 17,99 dollár helyett már 22,99 dollárt kell kicsengetni az előfizetésért, ami legfeljebb öt, az előfizetővel egy háztartásban élő személy számára kínál többek közt reklámmentes tartalomfogyasztást, offline megtekintést és háttérben történő lejátszást.

A változás az Egyesült Államok, Kanada, Egyesült Királyság, Argentína, Törökország, Japán régiókban lépett érvénybe, arról egyelőre nincsenek információk, hogy más országokban, köztük Magyarországon mikor lehet rá számítani, de a Google támogatási oldala szerint az árváltozás előtt 30 nappal minden ügyfélt tájékoztatnak a várható változásokról. Az összegek területtől függően eltérhetnek, az Egyesült Királyságban például két font az emelkedés, az eddigi 17,99 fontról 19,99 fontra.

youtube_premium

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Az egyéni fiókok ára (egyelőre) nem változik, marad a havi 11,99 dollár, egyedül Argentínában más a helyzet, ott az egyedi fiókoknál is emel a cég. A YouTube nem adott bővebb magyarázatot arra, miért emeli meg a családi csomag árát, mindenesetre szokatlan lépés, mivel a Premium árai 2018 óta nem változtak.

Az új árazás a következő számlázási ciklusban lép érvénybe (november 21-től), de az új előfizetők már a friss feltételekkel regisztrálhatnak. A YouTube az utóbbi időben próbált még több előfizetőt bevonni az előfizetős csomagba, többek közt azzal, hogy a 4K-s videólejátszás lehetőségével csalja át az ingyenes felhasználókat.

Az elmúlt hónapok során számos más cég is emelt szolgáltatásában a változó árfolyamoka és a gazdasági helyzetre reagálva. Az Apple például megemelte az App Store-os vásárlásokat, hogy ellensúlyozza a dollár árfolyamingadozásait. A Netflix-előfizetések ára szintén 1-2 dollárt emelkedett, februárban az Amazon Prime havidíja ugrott 14,99 dollárra 12,99 dollárról. De a Disney+, az ESPN+ és a Hulu díjai is nőnek az év hátralévő részében.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról