Behúzta féket a Snap, menekülnek a befektetők
Vészesen lelassult a hirdetési bevételek növekedése a Snapchat nevű, multimédiás tartalmakra specializálódott azonnali üzenetküldő alkalmazást üzemeltető Snapnál, ami nem sok jóval kecsegtet az iparág többi szereplőjének teljesítményét illetően.
Hiába jön az év reklámköltés szempontjából legforgalmasabbnak számító időszaka, zéró forgalomnövekedést vár az év utolsó negyedében a Snapchat nevű azonnali üzenetküldő szolgáltatást üzemeltető amerikai Snap Inc.
A cég a bevételeit hirdetésekből szerző közösségimédia-platformok közül az első, amelyik közzétette harmadik negyedéves eredményeit, melyek valósággal sokkolták a befektetőket, akik most rendkívül nyomott hangulatban várják a nagyok - Meta, Alphabet - jövő héten esedékes beszámolóit.
A Snap a harmadik negyedévben még csekély mértékben tudott ugyan növekedni, a 6%-os bevételnövekedés azonban a cég 2017-es tőzsdei megjelenése óta a legpocsékabb eredménynek számít. A vállalat így összességében mindössze 1,13 milliárd dollárt kasszírozott a július elejétől szeptember végéig tartó időszakban, kis mértékben alulmúlva az elemzői várakozásokat.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az év hátralévő részére vonatkozó prognózis, illetve az azt követő időszakot jellemző teljes bizonytalanság ugyanakkor óriási pofont adott a befektetőknek, akik a negyedik negyedévre még 7%-os növekedést vártak, bízva abban, hogy a karácsonyi szezonra felpörög az online hirdetési piac annyira, hogy a Snap számait is meghúzza.
Ezt a számítást azonban keresztülhúzta több kedvezőtlen hatás, így a romló gazdasági mutatók, elsősorban az infláció miatt várhatóan erősen belassuló reklámköltés. A befektetők csalódottságát jól jelzi, hogy a Snap papírjainak árfolyama a bejelentést követően 27%-ot vesztett az értékéből a zárás utáni kereskedésben, melynek hatására alig egy órán belül elpárolgott négymilliárd dollár a cég értékéből.
A Snap pocsék kilátásai az összes olyan közösségimédia-céget megrázták, melyek bevételi oldalon erősen rá vannak utalva a reklámköltésekre, így nagyot esett a Meta, az Alphabet és a Pinterest is tegnap éjjel - a cégek összességében mintegy 40 milliárd dollárt buktak el értékükből az online hirdetési platformok eddigi egyik legsötétebb tőzsdei napján.