Külső fél mérheti a Netflix nézettségi adatait
A reklámokat tartalmazó olcsósított előfizetés bevezetése előtt a Netflix beleegyezett abba, hogy a hirdetők előtt transzparensebbé váljon a szolgáltatás egy független fél által biztosított nézettségi adatokkal, egyelőre az Egyesült Királyságban, épp a The Crown új évadának debütje előtt.
A Netflix megállapodott a közönségméréssel foglalkozó brit szervezettel, a Barbbal (Broadcasters’ Audience Research Board), ami a BBC és az ITV mellett több mint 300 másik műsorszolgáltató nézettségét is méri az Egyesült Királyságban. Ez az első olyan alkalom, hogy egy független fél közölhet adatokat a streamingóriás egyes műsorainak teljesítményéről (természetesen a brit háztartásokat vizsgálva).
Az első számokat novembertől közli a szervezet a Barb-előfizetők számára saját elemzőszoftverén és más rendszerein keresztül. Az adatok iránymutatóként szolgálhatnak arról az újságírók, hirdetők és a konkurensek számára, hogy egy-egy tartalom mekkora érdeklődésre tart számot adott régióban. Az időzítés egyébként egybeesik a The Crown című királydráma ötödik évadának rajtjával (november 9.) , aminek felhajtóereje minden bizonnyal pozitív számokat fog eredményezni a Barb első netflixes kimutatásában.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A szolgáltatását Kantar technológiára alapozó Barb a többi műsorszolgáltatóval egyidőben (az adást követő napon délelőtt) ad jelentést a Netflix-műsorok éjszakai nézettségéről, ezt követően hét és 28 napos adatokat tesz elérhetővé. A lépéssel a Netflix átláthatóság terén így felzárkózik a közszolgálati műsorszolgáltatókhoz, lineáris csatornákhoz, illetve a konkurens Disney+ szolgáltatáshoz.
A teljes képet eddig nem nagyon láthatták a külső felek, mivel a streamingóriás csak esetlegesen számol be nézettségi adatokról, vagy csak a kiemelkedően sikeres címeknél emeli ki az első pár nap rekordjait. A lépés jól mutatja, hogy a Netflix szeretne a nagyobb transzparencia felé mozdulni, részben azért is, mert nemsokára bevezeti a kínálatba olcsóbb, reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagját.