Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. október 12. 11:05

Méregdrága VR-headsettel állt elő a Meta

A közösségi óriás jól láthatóan inkább az üzleti ügyfeleket célozza az új Quest Pro eszközével, mintsem az átlagfogyasztókat.

A Meta Connect 2022 esemény keretén belül Mark Zuckerberg bemutatta az új Quest Pro kevertvalóság-, virtuálisvalóság-headsetet, ami 1499 dolláros (nettó 664 ezer forint) árcédulájával csaknem négyszer annyiba kerül, mint a jelenleg kapható 399 dolláros Quest 2. Az eszközt eddig Project Cambria néven emlegették a híresztelések, amelyek már szintén belebegtettek egy 1500 dolláros árat, de valószínűbbnek tűnt még a 700-800 dollár. Tuong Nguyen, a Gartner elemzője szerint a magas bevezetési ár is mutatja, hogy a készüléket nem a tömegpiacra szánják, hanem a vállalati felhasználókat célozza, ilyen áron meglehetősen nehéz lenne eladni a Quest 2-ről frissíteni vágyók vagy az új fogyasztók számára,

Az árképzés igazolására a Pro persze több funkciót, erősebb komponenseket és finomabb kialakítást kapott a Quest 2-nél: 10 fejlett VR/MR érzékelővel szerelték fel, térbeli hangzást produkál, belülre pedig 256 GB tárhely és 12 GB RAM került új Snapdragon XR2+ processzorral. A Meta Quest Touch Pro kontrollerek is három kamerával és Snapdragon 662 mobilprocesszorral dolgoznak. Kijelző terén is egyértelmű a fejlődés, bár a Quest Pro LCD-kijelzője nem feltétlen a legjobb ár-érték arányú megjelenítő lesz a piacon, ha a Sony és az Apple újdonságai is megjelennek, holott 37%-kal jobb képpontsűrűséget és 75%-kal több kontrasztot is produkál a Quest 2-nél.

meta_quest_pro

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég

Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Az elsősorban üzleti ügyfeleknek szánt Pro headset lehetővé teszi viselője számára, hogy a valós környezetet is láthassa a kijelző perifériáján, és sokkal inkább kevertvalóság-, mint virtuálisvalóság-kiegészítő, hiszen a digitális tartalmakat a valódi környezetre képes kivetíteni. A Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella az eseményen hozzátette, hogy az eszközön elérhető lesz a Windows 365 irodai platform is.

A Microsofttal, a Zoommal és az Accenture-rel kötött közelmúltbeli megállapodások szintén jelzik, hogy a Meta határozott irányt vett a vállalati felhasználók felé, akik számára kigazdálkodhatóbbnak tűnik a hardver ára egy átlagfogyasztónál – írja a Counterpoint Research gyorselemzésében. A szakértők szerint a Quest Pro-val a Meta egy újabb lépést tesz a kevert- és a kiterjesztettvalóság felé, miután tavaly a Ray-Bannel közösen bemutatatta okosszemüvegét.

A július végén közzétett második negyedéves eredmények azt mutatták, hogy a Meta számára továbbra is költséges a virtuális valósággal és a metaverzummal kapcsolatos grandiózus tervei megvalósítása, a Reality Labs folyamatosan mínuszban zárja a negyedéveket, jóllehet Zuckerberg korábbi nyilatkozataival utalt rá, hogy ezzel a kezdetektől fogva számoltak a cégnél, és hogy a terület a fejlesztésébe tolt milliárdoknak köszönhetően jó darabig veszteséges marad még. A Quest 2 headset árát is példátlan módon megemelték, ilyen lépéshez korábban még nem folyamodtak Zuckerbergék, a termék életciklusának közepén történő szokatlanul nagy áramelés teljesen szokatlan lépés volt.

a címlapról