Halasztja a Google az elavult Chrome-bővítmények kiirtását
Elhalasztotta a Google a nagy böngészőbővítmény-platform átállást a vállalati ügyfelek számára, így az elavult Manifest v2 (MV2) bővítmények pár hónap támogatást élveznek, mielőtt teljesen kipurgálják azokat.
Már lassan négy éve, hogy a Google komolyabb védelem felhúzását tervezi a potenciálisan kártékony Chrome-kiegészítők ellen a „Manifest V3” bővítményplatform képében, de a megoldást bejelentése óta sok kritika éri, mivel egyben a hirdetésblokkolól hatékonyságát is jelentősen visszavetheti a keresőóriás böngészőjében. Az átalakítások célja a Google szerint, hogy biztonságosabbá tegye a kiegészítőket, ugyanakkor a hirdetésblokkolókat használóknak komoly fejfájást okozhat majd.
A Google legújabb bogposztjában új ütemtervet vázol fel a Manifest V3-ra való átállás kitűzött dátumával, fokozatos, lassú kivezetéssel: 2023. júniusában, a Chrome 115 kiadásától kezdve a Google elkezdi tesztelni a régebbi, Manifest V2-n alapuló bővítmények lekapcsolását, 2024. januártól kezdve azok pedig teljesen eltűnnek a Chrome Web Store-ból.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az olyan adatvédelmi csoportok, mint az Electronic Frontier Foundation (EFF) erősen vitatják, hogy a Google valóban törődne a bővítmények biztonságával, a keresőcég helyette több hangsúlyt fektethetne a moderációra, nem pedig egyöntetűen kéne korlátoznia a bővítmények képességeit. Azzal is vádolják a céget, hogy a világ legnagyobb böngészőgyártójaként betöltött pozícióját arra használja fel, hogy megvédje saját üzleti modelljét.
Az EFF vitatja a Google Manifest V3 változtatásainak legtöbb indoklását is: a rosszindulatú bővítmények leginkább az adatok ellopásában érdekeltek, a Manifest V3 pedig nem tesz sokat a rosszindulatú szereplők tevékenységének megállításáért. A jogvédők szerint a teljesítményjavítással sem magyarázható a módosítás, egy tanulmányra hivatkoznak, mely szerint a hirdetések letöltése és megjelenítése nagyban rontja a böngésző teljesítményét.