Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. szeptember 16. 11:52

Még több reptérre jöhet a Star Alliance biometrikus azonosítása

A Star Alliance új célkitűzése, hogy 2025-ig legalább légitársasági tagjainak fele használjon biometrikus azonosítást az utasok ellenőrzéséhez.

A világ legnagyobb légitársaságokat tömörítő szövetségének számító Star Alliance tervei közt szerepel, hogy 2025-ig 26 tagjának közel fele használjon aktívan biometrikus azonosítási technológiát utasai ellenőrzéséhez, arra a trendre reagálva, hogy a koronavírus-járvány lecsengésével megkezdődött a biztonságos újranyitás és a turizmus fellendülése. A szövetség reményei szerint az arc kvázi beszállókártyaként való használatával jelentősen csökkenhet az ellenőrzőpontokon való áthaladási procedúrára szánt idő is, beleértve a biztonsági ellenőrzés és a poggyászfeladás fázisait.

A csoport szeretné, ha 12-15 légitársaság adaptálná biometrikai stratégiáját, vagy biztosítaná a szolgáltatásával való kompatibilitást, a programban pedig már résztvevő négy európai repülőtér további érintkezési pontokkal bővülne. A Star Alliance 2019-ben jelentette be a japán NEC Corporation vállalattal közösen saját azonosítási platformját, egy olyan opt-in rendszert, amely lehetővé teszi a Star Alliance ügyfelei számára az érintkezésmentes szolgáltatások igénybevételét, beleértve a check-in, a bőröndleadás vagy a beszállókapukig való eljutás folyamatához. A megoldást már alkalmazza a légitársaságok közül a Lufthansa és a Swiss Airlines, illetve az amerikai Spirit Airlines, 2020 végén elsőként Frankfurt, Hamburg, Bécs repterein kezdhették el használni a Lufthansa utasai a biztonsági pontokon.

biometrikus

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Montrealban a héten kerültek napirendre a hagyományos utazási dokumentumokat leváltó biometrikus azonosítás szélesebb körű alkalmazásának biztonsági kérdései az ENSZ légiközlekedési szimpóziumán. Az ENSZ nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) felelős azért, hogy mindenre kiterjedő szabványokat határozzon meg a kifutópálya kijelölésétől kezdve a baleseti vizsgálatokig, amiket minden 193 tagállamának alkalmaznia kell.

Az azonosítási mód utazási célokhoz való felhasználásának bevezetését nehezítik a régiónként eltérő adatvédelmi szabályok, valamint több országban a technikai felkészültség hiánya is. Az elkövetkező három évben mégis a repülőterek 38 százaléka tervezi bevezetni legalább egy biometrikus token (például arcfelismerés) használatát, ami átvezetné az utast az összes ellenőrzőponton, egy évvel korábban még mindössze 3 százalék volt ez az arány – derül ki a légiközlekedési és informatikai szakértő SITA jelentéséből.

Más téren is van már haladás a repterek digitalizációjában, az ICAO-államok mintegy 80 százaléka ad ki például az utasok fotóját tartalmazó, biztonsági chippel ellátott e-útlevelet, ami 2004-ben jelent meg használható alternatívaként.

a címlapról

HEADSET

9

Merre van az AR-ra?

2024. december 30. 14:00

Idén a Meta, az Apple és a Snap is izgalmas bejelentésekkel álltak elő, de még nem látni tisztán, mi lesz a viselhető AR-szemüvegek valódi felhasználási célja.