Még több reklám jön az App Store-ba
Tovább erősíti felszállóágban lévő hirdetési üzletágát az Apple, az ünnepi szezon előtt már új helyeken jelenhetnek meg a fejlesztők hirdetései az App Store-ban.
A fejlesztőknek viszonylag régóta van rá lehetőségük, hogy az App Store alkalmazás-piactéren saját alkalmazásaikat promózzák a keresési találatoknál, ám az Apple láthatóan magasabb fokozatba készül kapcsolni. A cég az ünnepi időszakot megelőzően még több reklámfelületet kíván kialakítani, derült ki egy fejlesztőknek küldött üzenetből, amiben hirdetések vásárlására buzdítja őket. A cupertinói vállalat hirdetési készlete ezáltal jelentősen bővülni fog: eddig az App Store keresési füle alatt egy egység, a keresési eredmények listáján pedig szintén egy egység volt a megjelenő reklámok limitje.
A fejlesztőknek írt felhívás nem részletezte, hol lesznek az új hirdetéselhelyezések, de egy júliusban bejelentés nyomán úgy sejthető, hogy a napi ajánlatokat tartalmazó, az App Store kezdőlapján található Today szekció lesz a befutó, illetve az egyes alkalmazások mellett megjelenő releváns ajánlások közé is kerülhetnek hirdetett appok.
A bővülés ütemezése nem meglepő: az Appsummer nemrég közzétett jelentése szerint 2021 ls 2022 második negyedéve közti időszakban az Apple Search Ads (ASA) adaptációs aránya jelentősen erősödött, és bár az alkalmazásfejlesztők online hirdetésekre fordított költéseiből természetesen azért továbbra is a Google és a Facebook hasítja ki a legnagyobb szeletet, de egye jobban zárkóznak fel a cupertinóiak. Ennek fő oka, hogy az iOS 14.5-tel bevezetett, hivatalosan adatvédelmi célokat szolgáló követőkód-tiltás az Apple malmára hajtja a vizet.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az Apple hirdetési bevételeit egyébként a tavaly 68 milliárd dolláros bevételt generáló szolgáltatási üzletág részeként tartja nyilván, melybe beletartoznak többek közt az App Store eladásokból és az online előfizetésekből származó bevételek, valamint a keresőmotor-licencek is. A Bank of America elemzője, Wamsi Mohan júliusban úgy becsülte, hogy az Apple 2022-ben csak az Apple Search Ads részleg által 5 milliárd dollár hirdetési bevételt termelhet.
Nemrég a Bloomberg rendszerint jól értesült újságírója, Mark Gurman arról írt egy bejegyzésében, hogy a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetések a túlságosan látható, rendszerszintű hirdetéseket eddig csak elvétve alkalmazó iOS-ben. A cég a saját fejlesztésű Térképek appban teszteli a keresési tevékenységen alapuló hirdetéseket, így bármilyen üzlettulajdonos fizethetne a jövőben az Apple-nek azért, hogy egy találati listán előrébb kerüljön az alkalmazásban, de a jövőben a Podcast és Book applikációkban is megjelenhetnek majd hirdetések.
Az Apple tervei közt szerepel a digitális hirdetési üzletág dolgozói állományának megduplázása is, a technológiai óriás karrieroldala szerint a hirdetési platformokkal foglalkozó csapat 211 embert szeretne felvenni szerte a világon, növelve ezzel a jelenleg alkalmazott 250 főt.