Új szabályt vezet be a Google a kamuértékelések ellen
24 órás időablakot hagy a keresőcég a digitális alkalmazásboltjába beküldött felhasználói vélemények és értékelések nyilvánossá válása előtt, hogy jobb eséllyel szűrhesse ki a nem autentikus, vagy félrevezető céllal íródott visszajelzéseket.
Új irányelvet vezet be a Google a Play Áruházban, amivel a korábbinál több ideig tart majd egy-egy felhasználói értékelés és vélemény nyilvánossá válása a digitális appbolt felületén. A változtatással a benyújtott visszajelzések megjelenéséig akár 24 órát is kell majd várni a beküldéstől számítva, ami idő alatt a keresőcég jobb eséllyel szúrhatja ki a gyanús, félrevezető vagy kamuértékeléseket, illetve visszajelzéseket. A 24 órás időablak - ami lehet kevesebb is - közben a fejlesztők továbbra is kommentálhatnak és interakcióba léphetnek a Play Áruházban hagyott értékelések vagy vélemények beküldőivel, csak azok nem lesznek azonnal láthatók a nyilvánosság számára.
Az újítás bevezetését minden bizonnyal a törvényhozók oldaláról érkező nyomás is sürgette: az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyelete tavaly vizsgálatot indított a Google és az Amazon ellen annak megállapítására, hogy vajon eleget tesznek-e saját platformjaikon terjedő, félrevezető kamuvélemények kigyomlálásáért. A hamis vélemények és értékelések sok fejlesztő számára okoznak problémát, főleg az alkalmazásuk népszerűségét szándékosan rontó, tömegesen beküldött rosszindulatú hozzászólások.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Eddig több alkalommal előfordult, hogy hiteltelen kritikák érkeztek tömegesen egy-egy program alá, a szűrőrendszernek nem mindig sikerül megbirkóznia a feladattal. A vélemények és visszajelzések főleg a fejlesztők számára hasznosak (amennyiben építő jellegűek), de sok teret hagynak a manipuláló tevékenység és a visszaélések támogatására.
Az egyik megoldandó probléma a lefizetett felhasználók által beküldött vásárolt kritikáké: bár a Google szabályai nem teszik lehetővé a fejlesztők számára, hogy fizessenek a pozitív értékelésekért, számos cég kínál ilyen szolgáltatásokat. A felülvizsgálatra teret adó 24 óra megkönnyíti a keresőóriás dolgát, hogy ezeket a kampányokat is azonosíthassa és leállítsa. A hamisnak vagy spamnek minősülő vélemények közé tartoznak azok az értékelések is, amik pontatlanok, vagy amiket több alkalommal, bombázásszerűen küldtek be egy fiók alól.