:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. szeptember 9. 13:43

Egyre mostohább a facebookos bejelentkezés

Sorra válnak meg nagy weboldalak a Facebook bejelentkezési gombjától az egyre növekvő bizalmatlanság miatt, a Google viszont tartja magát.

A Dell eltávolította online webshopjából a Facebook-fiókkal való bejelentkezés lehetőségét, amivel korábban a közösségi oldalon regisztrált netezők elkerülhették, hogy külön fiókot kelljen készítenük a vásárlásokhoz. De nem a laptopgyártó az egyetlen a nagy márkák közül, aki így döntött, hasonló lépést tett a Best Buy, a Ford Motor, a Nike, a Patagonia és az Amazon birtokában lévő Twitch streamingszolgáltatás is. Ez egy egészen új irányt jelez előre azzal szemben, hogy pár éve szinte minden weboldalon lehetséges volt a közösségi oldalon regisztrált profiladatokkal való belépés a Google-fiókos, illetve Twitter, vagy Instagram opció mellett.

Ugyan a fent említett vállalatok eddig hivatalosan nem kommentálták a gombeltávolítás mögött álló indokot, Jen Felch, a Dell digitális és információs igazgatója elmondta, hogy a netezők számára már nem olyan vonzó a közösségimédia-fiókkal való bejelentkezés. Ez egyrészt magyarázható az utóbbi évek során felmerült adatvédelmi aggályokkal és botrányokkal, láthatóan egyre többen szeretnék izolálni egymástól a regisztrált fiókjaikat.

pinterest

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A szép lassan eltűnő bejelentkezés gomb újabb jele annak, hogy a Facebook internetes befolyása lejtmenetbe állt a több mint egy évtizeden át tartó látványos növekedést követően. A közösségi platform hirdetési bevételeibe súlyosan beleharapott az iOS 14.5-tel bevezetett, hivatalosan adatvédelmi célokat szolgáló követőkód-tiltás, emellett meg kell küzdenie a gazdasági helyzettel, a TikTok felől érkező versennyel, illetve az évek során kiszivárgott dokumentumok okozta reputációvesztéssel. Emellett pedig a friss jelentések is azt mutatják, hogy a fiatalabb korcsoport egyre inkább unja a felületet.

Rakesh Soni, a LoginRadius digitális identitáskezelő cég vezérigazgatója szerint a közösségi bejelentkezésekre sok cég korábban úgy tekintett, mint egyszerű mód arra, hogy a felhasználók plusz adatok begépelése nélkül, mindössze pár kattintással biztonságosan bejelentkezhessenek. Ebből pedig mindenki profitált: a Facebook és a Google sok adatot kapott arról, hogy a netező mivel és hol tölti az idejét, mit vásárol, a hirdetők pedig hatékonyabban célozhatnak reklámokat, de ez a kapcsolat kezd gyengülni. Egyrészt a webhelyek már kevesebb előnyét látják, a fogyasztók egy része meg láthatóan elveszítette a Facebook iránti bizalmát, aminek csak egyik okaként emlegethető a sok közül a Cambridge Analytica botrány.

Stephanie Liu, a Forrester marketingelemzője szerint a Google bejelentkezési eszköze azonban szilárdan kitart,  a Dell elmondása szerint a Facebookkal ellenben a keresőcéggel nehezebben szakítanak a felhasználók. A LoginRadius 2022-es jelentése is azt mutatja, hogy a Google volt a leginkább preferált közösségi bejelentkezés az észak-amerikai fogyasztók körében. A felhasználók mintegy 38,9%-a részesítette előnyben, miközben a Facebookot preferáló felhasználók aránya több mint 5 ponttal 38,7%-ra csökkent az előző időszakhoz képest.

A Facebook-bejelentkezés azért persze nem halt ki teljesen, főleg a híroldalak és mobiljáték-fejlesztők körében népszerű, azonban már láthatók annak jelei, hogy egyre több vállalat szeretné webes felületein csökkenteni a közösségimédia-szolgáltatásoktól való függőséget.

a címlapról