Hajtogatható mobillal húz bele a Honor nyugaton
Magasabbra fokozatra kapcsol a Honor Kína határain túl való erősítésben: egy eddig még be nem jelentett foldable készülék a nemzetközi piacon is megméretteti majd magát.
A Huaweiből kivált, eredetileg fiatalokat célzó, megfizethető(bb) okostelefonokat kínáló Honor hajtogatható modellel tervezi bevenni az Apple és a Samsung által uralt tengerentúli piacot. A márka pénteken a berlini IFA kiállítás alkalmából bemutatta a középkategóriás Honor 70 mobilt, valamint bejelentette, hogy a jövőben egy hajtogatható modell is érkezik majd a régióba, más nemzetközi piacokkal egyetemben. A Huawei spinoff-márkája önálló működésének első másfél évében gyakorlatilag kizárólag a kínai piacra koncentrált, aminek meg is lett az eredménye: a cég a kínai okostelefon-piacot mára vezeti, az anyaországon kívül azonban teljesen eltűnt szem elől.
A nyitás elég nagy elhatározás és egyben kemény csatának tűnik, hiszen a Honornak Kínán kívül kevesebb, mint egy százalék a piaci részesedése. A Huawei 2020 végén adta el a márkát egy konzorciumnak, mintegy menekülőútvonalként az Egyesült Államok szankciói elöl. A kínaiakra 2019 és 2020 során számos büntetést kiszabtak az amerikaiak, többek közt korlátozták a Google szoftvereihez és kulcschipjeihez való hozzáférést, ezáltal ellehetetlenítve az okostelefon-üzletág addigi működését.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Honor azóta számos okostelefonnal jelent meg, az idei Magic 4 készülékekkel a nemzetközi piacon is. A beharangozott foldable modell mutatja, hogy a kínai márka a jövőben a prémium kategóriában erősítene az ország határain túl. A romló gazdasági környezetben a prémium kategória továbbra is erős maradt, ami idén eddig a Samsung és az Apple malmára hajtotta a vizet,a Honor számára az év nagy kihívása az lehet, hogy a trendet meglovagolja, annak ellenére, hogy a fogyasztók próbálják elkerülni a potenciálisan kockázatosabb vásárlásokat a már jól bevált márkákkal szemben.
A Counterpoint Research elemzőcég szerint az 1000 dollárnál drágább modellekből 94 százalékkal többet fognak leszállítani a mobilcégek a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest, a szegmenst nem meglepő mód az Apple és a Samsung uralja. Mindeközben a versenyt fokozza, hogy az Oppo és a Realme is egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a közepes árkategóriájú, ám erős hardverrel felszerelt készülékeivel. A kínai márka olcsóbb eszközökkel sikeressé vált versenytársai az elmúlt két évben komoly lépéseket tettek az európai piac felé, pozíciójukat pedig láthatóan tartani kívánják, így a marketinggépezet gombjára rátenyerelt Honornak különösen erős versennyel kell szembesülnie az anyaországon túl. A nyugati piacokon a céget viszont segítheti, hogy a Honor számos piacon kvázi bevezetett márkanévnek számít, így a brand gyakorlatilag a létrejötte óta jelen van Európában is.
A márka vezérigazgatója, George Zhao májusbana Nikkei Asia-nak nyilatkozva kiemelte, a társaság eltökélt a masszív globális terjeszkedés iránt a következő években. A cégvezető becslése szerint a Honor export termelése öt éven belül meghaladhatja majd a hazai volument, miután a vállalat kezdetben 20 európai piacon (köztük olyan, statisztikai szempontból hibahatárnak minősülő kis országban is, mint Magyarország), majd később több új régióban erősítené jelenlétét az okostelefonok piacán.
A Honor az idei első negyedévben először ért fel a kínai okostelefon-piac csúcsára, átvéve az első helyet a tradicionálisan erős Oppo-Vivo párostól. A cég több tényezőnek köszönheti sikerét a honi piacon, így a Honor a koronavírust kísérő globális félvezetőhiány idején kifejezetten jól gazdálkodott a beszállítói kapcsolatokkal, készletekkel, másrészt jó ütemmel lépett az amerikai szankciók által padlóra küldött egykori anyavállalat, a Huawei helyébe.