Több fizetős funkciót akar a Meta
Úgy tűnik, tényleg berezelt a közösségi óriás a hirdetési bevételek esését látva, fejét új utak felé fordítja.
Dedikált csapatot állított fel a Meta arra a célra, hogy a szakemberek a Facebook, az Instagram és a WhatsApp jövőbeni lehetséges fizetős funkcióit kidolgozzák – derül ki egy belsős levélből, amit múlt héten kaptak a kollégák. Az új részleg létrehozása egy meglehetősen határozott jele annak, hogy a közösségi óriás komolyan gondolkodik több bevételi csatorna létrehozásán azután, hogy hirdetési üzletágát megtépázta az iOS hirdetési célú adatgyűjtéssel kapcsolatos módosítása, illetve szélesebb körben a digitális reklámokra való költések visszaesése. A New Monetization Experiences névre keresztelt csoport vezetője Pratiti Raychoudhury lesz, aki korábban a Meta kutatási vezetőjének pozícióját töltötte be.
A csoportot John Hegeman, a vállalat bevételszerzési alelnöke felügyeli, akinek közlése szerint a vállalat továbbra is elkötelezett a hirdetési üzletágak erősítése mellett, és nincsenek arra irányuló terveik, hogy a felhasználók előfizetési díjért cserébe kikapcsolhassák a megjelenő reklámokat (korábban több lap említette egy felreppent pletyka nyomán a „fizetős Facebookot”). Helyette olyan új típusú termékek és funkciók kidolgozásán lesz a fókusz, amiért „szívesen fizetnének az emberek”, de hogy eddig milyen ötletmagokat hintettek el, nem részletezte.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Meta bevételének szinte egésze hirdetésekből származik, és ugyan már több fizetős funkció is elérhető szolgáltatásain belül, eddig nem tette prioritássá az ilyen típusú bevételszerzési lehetőségeket. Hegeman szerint egyébként rövidtávon még nem fogják az üzlet jelentős részét képezni a fizetős fejlesztések, de jelentősen segíti a diverzifikációt, a változások ötéves távlatban lesznek érezhetők.
A már létező megoldások közt említhető, hogy a Facebook csoportok adminisztrátorai díjat kérhetnek exkluzív tartalmakhoz való hozzáférésért, a WhatsApp a vállalkozásoktól kér pénzt azért, hogy üzenetet küldhessenek az ügyfeleiknek, az Instagram pedig nemrég jelentette be, hogy szintén lehetséges lesz fizetős tartalmakért díjat felszámítani az alkotóknak. Mark Zuckerberg vezérigazgató júniusban úgy nyilaatkozott, hogy a vállalat 2024-ig nem von le jutalékot a fizetős szolgáltatásokkal és előfizetésekkel kapcsolatos tranzakciókból.
Nem csak a Meta kutatja az új monetizációs lehetőségeket, a TikTok év elején kezdte el tesztelni a tartalomkészítők körében a fizetett előfizetéseket, a Telegram és a Snapchat is plusz funkciókat kínáló fizetős szintekkel bővült.