Új pozícióba kerül a hazai e-kereskedelem fenegyereke
Alig pár nappal az általa alapított Extreme Digital brand végleges leépítését követően új pozícióba kerül a cégcsoporton belül Várkonyi Balázs, a hazai e-kereskedelmi piac talán legbefolyásosabb menedzsere, aki az évek során egy eleinte zavarosban halászó kisvállalkozást repített a hazai mezőny élére.
Az eMAG és Extreme Digital egyesülése augusztus közepén a hivatalos közlemény szerint a márkastratégia egységesítésének részeként a hazai piac egykor egyik legnagyobb webshopjának számító Extreme Digital végleges bedarálásával végződött, ezzel szinte egy időben azonban személyi változásokat is kezdeményezett a tulajdonos a magyarországi divízió menedzsmentjében.
Szeptember 1-től új pozícióba kerül a hazai e-kereskedelem egyik meghatározó alakja, Várkonyi Balázs, aki az ezredforduló után pár évvel indította útjára az Extreme Digitalt, melyből az évek során a magyar piac legnagyobb, elektronikai termékeket árusító webáruháza lett.
A megújuló vállalatvezetés Daniel Spiridon, az eMAG Csoport jelenlegi üzletfejlesztési vezetőjével egészül ki, aki az eMAG Magyarország ügyvezető igazgatói szerepét veszi át 2022 szeptember 1-jétől. Várkonyi Balázs a továbbiakban az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke lesz, aki innentől a stratégiai döntései, valamint a magyarországi és a környező országok nagy beruházásainak és fejlesztéseinek előkészítésében működik közre, amelyeket a nemrég bejelentett dunaharaszti magyarországi logisztikai központból szolgál ki a vállalat - áll a cég által kiadott közleményben.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Várkonyi az Extreme Digitalt 2001-ben alapította társával, Kelemen Gyulával, elsősorban digitális fényképezőgépek internetes kereskedésére - de a cég már akkor is forgalmazott számítógépalkatrészeket és komplett konfigurációkat. Jóllehet a kereskedőt - főleg a gyártók és a hazai nagykereskedői hálózat részéről - számos kritika érte az alkalmazott üzleti modellel (külföldi import, áfafizetés-kerülés) kapcsolatban, a vevőkör a csábító áraknak és számos ügyfélbarát fejlesztésnek köszönhetően évről-évre nőtt.
Várkonyi Balázs 2019-ben lett az eMAG-Extreme Digital ügyvezetője, amikor az egykori két rivális e-kereskedelmi márka bejelentette összeolvadási szándékát. A két márka fúziójának legfontosabb mérföldköveit 2020-ban és 2021-ben elérték, 2022 tavaszától pedig gyakorlatilag megszűnt az Extreme Digital értékesítési felület, illetve a teljes termékkínálat átköltözött az eMAG-ra.
Lapunk elérte Várkonyit, aki a HWSW-nek nyilatkozva közölte, a pozícióváltásnak köszönhetően az elmúlt évek szinte teljes operatív munkafókusza után újra lesz lehetősége a vállalat növekedési stratégiáján dolgozni, amiben a tulajdonos is teljes mértékben partner.
Várkonyi utódja, Daniel Spiridon jelenleg az eMAG cégcsoport üzletfejlesztési vezetője, aki 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, és eddigi munkájával jelentősen hozzájárult a csoport régiós e-kereskedelmi ökoszisztémájának továbbfejlesztéséhez. Spiridon korábban tizenöt éven át töltött be vezető pozíciókat a McKinsey tanácsadó cégnél, ahol ügyvezető partnerként vezette a McKinsey romániai képviseletét. A McKinsey telekommunikációs, média és technológiai részlegének regionális vezetőjeként a közép- és kelet-európai vállalatoknak segített felgyorsítani növekedését és digitális átalakulását.
Az eMAG továbbra is számít Kelemen Gyula, az Extreme Digital másik társalapítójának munkájára, aki a dunaharaszti logisztikai központ fejlesztéseinek irányítását végzi.