Nagy pofont kapott a Xiaomi Kínától
A tavalyi szárnyalás után jelentős mértékű visszaesést mutatnak a kínai Xiaomi Corp. pénzügyi eredményei. A cégnek nem tettek jót sem az újabb kínai lezárások, sem a kínai ipar ijesztő mértékű lassulása sem.
Meredek esést mutatnak az egyik legnagyobb, a nyugati piacokon is ismert kínai elektronikai gyártó, az elsősorban okostelefonokra specializálódott Xiaomi Corp. frissen közzétett, második negyedéves pénzügyi mutatói. A jelentős mértékben a belpiacra is támaszkodó cégnek nem jött jól, hogy a kínai okostelefon-piac elsősorban a koronavírus járvány elleni újabb óvintézkedéseknek bezuhant, ha pedig ez nem lenne elég, a kínai gazdaság az év közepére kifejezetten rossz bőrbe került.
A Xiaomi egyike volt azon cégeknek, melyek a szintén kínai Huawei Technologiest, az okostelefon-piac egykori nagyágyúját sújtó amerikai szankcióknak köszönhetően jelentős mértékben növelni tudta eladásait az elmúlt egy-két évben. A cég azonban nem tudta teljes mértékben kiaknázni a legnagyobb vetélytárs kihullásában rejlő lehetőségeket, az éveken át tartó növekedés pedig már az idei első negyedévben megtört.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A helyzet a második negyedévben csak súlyosabbá vált, amikor a Xiaomi forgalma éves összehasonlításban már 20%-os mínuszba ment át, ezzel a cég összességében 70,17 milliárd jüant (nagyjából 10,31 milliárd dollár) kasszírozott - lényegesen kevesebbet, mint amennyire az elemzők, illetve maga cég is számított. A cég nettó nyeresége eközben még nagyobb mértékben, 67%-kal, 2,08 milliárd jüanra (298 millió dollár) zuhant, szintén alulmúlva a várakozásokat.
A cég számára a helyi okostelefon-piac év eleji bezuhanása különösen fájó momentum volt, mivel a Xiaomi teljes árbevételének több mint fele származik ezekből az eszközökből. A vállalat okostelefon-értékesítési darabszáma összességében 29%-kal csökkent a második negyedévben Kínában, ahol a teljes piac mintegy 10%-os visszaesést produkált.