Évekkel ezelőtt majdnem reklámmentes lett a Facebook
Noha a Meta és az Apple mindenkori viszonya ma tűnik a legfeszültebbnek, ez nem volt mindig így, sőt, egy időben a két cég egészen erős partneri megállapodásokról tárgyalt.
Az Apple és a Meta között ma már korántsem olyan jó a viszony, mint évekkel ezelőtt, noha a két cég még csak nem is feltétlenül számít egymás konkurensének az IT-szegmensben. A The Wall Street Journal riportja szerint az Apple hosszú évekkel ezelőtt arról próbálta meggyőzni a Metát, illetve akkor még csak Facebookot, hogy az App Store-on keresztül jelentős többletbevételhez juthatna bizonyos "ötletek" vagy értéknövelt szolgáltatások megvalósítása által.
A lap informátorai szerint az Apple akkor egy "mindenki számára előnyös" üzleti modell bevezetésére próbálta rávenni a Facebookot - ez lett volna a Facebook-előfizetés, melynek segítségével reklámmentesen lehetett volna használni a közösségi oldal szolgáltatásait. Az Apple számára ez a modell komoly bevétellel kecsegtethetett volna, hiszen az iOS-es előfizetések után az App Store üzleti feltételei szerint jutalék illethette volna meg.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Az Apple egy időben azt is megpróbálta elérni, hogy a jutalékrendszert a Facebook applikációban indított, illetve vásárolt hirdetésekre is ki lehessen terjeszteni - elsősorban a legegyszerűbb, pár kattintással elindítható bejegyzés kiemelés kapcsán érvelt úgy a cupertinói cég, hogy azok valójában alkalmazáson belüli vásárlások, végül azonban a Facebook viszonylag könnyedén lesöpörte az asztalról ezt az érvet.
A fentiekkel kapcsolatos tárgyalások 2016 és 2018 között zajlottak, a riport szerint egy ponton 2018-ban még annak a lehetősége is felmerült, hogy a Facebook teljesen leszámol a követőkódokkal, ám ezt állítólag végül személyesen maga Mark Zuckerberg torpedózta meg.
Végül éppen ezeknek a követőkódoknak a használatát nehezítette meg jelentős mértékben az Apple tavaly az iOS operációs rendszer 14.5-ös verziójának kiadásakor, mely a felhasználók privát szférájának fokozott védelme érdekében alapértelmezetten megtiltja az alkalmazások számára a követőkódok elhelyezését.