Streaming-piacteret indíthat a YouTube
Ismét felreppentek a pletykák, hogy saját, kvázi streaming-piacteret indítana a világ legnagyobb videomegosztó-szolgáltatása, a YouTube. Ebben a nézők az elképzelések szerint úgy válogathatnának a különböző streamingszolgáltatók között, mintha éppen egy-egy applikációt vásárolnának egy alkalmazás-piactérről.
Olyan új szolgáltatás bevezetésén dolgozik a YouTube, melynek segítségével a platform felhasználói a YouTube applikáción keresztül fizethetnének elő különféle online streamingszolgáltatásokra, online videotékák katalógusára - írja bennfentes forrásaira hivatkozva a Wall Street Journal.
A tervek megvalósításával kapcsolatos piaci egyeztetések, munkálatok hosszú hónapok óta zajlanak, legalábbis az első, erről szóló értesülések még 2020-ban láttak napvilágot, a tulajdonos Alphabet illetékesei pedig nemrég leszögezték, hogy szerintük a YouTube kitűnő disztribúciós csatorna lehet az SVOD-szolgáltatók számára, az ökoszisztémába pedig jól illene ez a fajta értékesítési modell.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A hasonló partneri megállapodások egyébként nem számítanak teljesen újkeletűnek (az HBO Max például 4,5 millió előfizetőt köszönhet az Amazon Channels-nek), a YouTube belépése ebbe a szegmensbe azonban a szolgáltatás puszta méreteiből fakadóan meghatározhatja egy új korszak kezdetét is akár. A szolgáltatásnak jelenleg ugyanis több mint kétmilliárd aktív felhasználója van havonta, rendelkezik egy technológiai szempontból kiforrott applikációval, illetve a legtöbb streamer tartalom hivatalos előzetese is megtalálható rajta, ami remek upselling lehetőséget kínál.
A YouTube-nak ugyanakkor a siker érdekében meg kell győznie a streamingszolgáltatókat arról, hogy azok ne ellenségként, illetve piaci ellenfélként, hanem partnerként tekintsenek rá, illetve nem utolsósorban meg kell egyezni velük valamiféle bevételmegosztásos modellben. Erre vélhetően a kisebb szolgáltatók a nagyobb láthatóság kedvéért hajlandóbbak lehetnek, de a streamingpiac újabban meglehetősen borúsnak tekintett kilátásai miatt idővel a nagyobb piaci szereplők is úgy tekinthetnek majd rá, mint a növekedés egyik lehetőségére.
Ezzel lényegében az alkalmazás-piactereknél ismert modell valósulhatna meg az SVOD-piacon is, melynek már vannak bizonyos előjelei (az Apple és az Amazon már próbálja szárnyait bontogatni ezen az új piacon). Ha minden a tervek szerint alakul, a YouTube streaming-piactere még idén elindulhat.