Látványos mélyrepülésben a Huawei profitja
Egyre rosszabb bőrben van a Huawei Technologies fogyasztói üzletága, a céget ugyanakkor fenntartják a víz felszínén a nagyvállalati termékek és a távközlési piac számára gyártott eszközök.
Közzétette idei első féléves üzleti jelentését Kína egyik legnagyobb IT-multija, a Huawei Technologies. A cég az amerikai szankciók 2019-es bevezetése óta egyre nehezebb körülmények közt kénytelen működni, erre rátett egy lapáttal a Kínában kiújuló járványhelyzet és a Huawei-t fokozottan érintő chiphiány is.
Az egykor szebb napokat látott kínai multi profitja az idei első félévben lényegében megfeleződött (31,39 milliárd jüanról 15,08 milliárd jüanra - ez mostani árfolyamon 4,65 és 2,23 milliárd dollárnak felel meg).
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A cég teljes árbevétele ennél sokkal kisebb mértékben, 5,9%-kal, 301,6 milliárd jüanra (44,73 milliárd dollár) csökkent - különösen a januártól márciusig tartó időszakot jellemezte visszaesés. A Huawei fogyasztói üzletágának kilátásait rontotta továbbá, hogy a kínai okostelefon-piaci volumenek tíz éve nem látott mélységbe estek.
A Huawei a fogyasztói üzletág mellett két divízióval, a vállalati szegmensbe szánt termékeket kínáló Enterprise üzletággal, illetve a távközlési szolgáltatóknak készült infrastruktúra-berendezéseket gyártó részleggel rendelkezik, ezek mindegyike nőni tudott az első félévben- derült ki a cég jelentéséből.
A vállalat az elmúlt időszakban igyekezett új üzleti területek felé nyitni, így például a cég az elektromos illetve önvezető autók piacára is kíván fókuszálni a jövőben, emellett különböző felhőszolgáltatásokat is kínálna a helyi piaci szereplőknek. A cég szerint az útkereséssel kapcsolatos költségek (elsősorban a K+F tevékenység felpörgetése) szintén hozzájárultak a profit látványos bezuhanásához.