Sugárfékkel lassít az Nvidia
Hétfőn profitfigyelmeztetést adott ki a világ legnagyobb, grafikus processzorokat gyártó vállalata, az Nvidia. A cég az előzetes várakozásokhoz képest sokkal rosszabb negyedéves eredményekkel számol, jórészt a játékosoknak szánt termékekből származó árbevétel és profit drasztikus csökkenésének köszönhetően.
Hétfőn módosította a július 31-ével véget ért második üzleti negyedévre vonatkozó árbevétel- és profitelőrejelzéseit a világ legnagyobb grafikuschip-gyártója, az Nvidia. A cég a profitfigyelmeztetésben közölte, árbevétele az előző negyedévhez képest az első számítások szerint 19%-kal esett, ám ennél is rosszabbul hangzik, hogy a 6,7 milliárd dolláros negyedéves árbevétel közel 21%-kal kevesebb, mint az erre az időszakra előzetesen prognosztizált 8,1 milliárd dollárnyi értékesítési volumen.
A nem várt mértékű esést elsősorban az Nvidia korábban legnagyobb forgalmat szállító üzletágának, a játákosoknak szánt megoldásokat kínáló gaming részleg hozta össze, melynek forgalma éves szinten 33%-ot, negyedéves szinten 44%-ot zuhant, éppen csak átlépve a kétmilliárd dolláros küszöböt.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Jóllehet elemzők az utóbbi hetek piaci trendjei és előrejelzései alapján számítottak arra, hogy az amerikai cég videojátékokra specializálódott termékei iránt megcsappan a kereslet, az esés mértéke a legtöbb szakembert meglepte, emellett a befektetők sem fogadták kitörő örömmel a hírt. Az Nvidia részvényeinek árfolyama a hétfői kereskedésben a nap végére 8%-os esést mutatott.
Az Nvidia problémáit a videojáték-piac számottevő lassulása mellett tetézi a kriptopiac nem várt bezuhanása is, a két jelenség pedig összességében jelentős túlraktározáshoz vezetett. A gyártó a várakozások szerint kénytelen lesz korrigálni árain ahhoz, hogy jórészt a tavalyi évben megkötött beszállítói szerződések alapján legyártott termékhegyeket mielőbb ki tudja söpörni raktáraiból.
Az Nvidia nem az első chipgyártó, mely jelentős forgalomeséssel kell szembenézzen az év közepén, emellett a videojátékok piacán érdekelt óriáscégek is forgalmuk jelentős megtorpanásáról voltak kénytelenek beszámolni az utóbbi hetekben. Így júliusban a Microsoft az Xbox-üzletág forgalmának visszaeséséről számolt be, a Sony pedig csökkentette piaci várakozásait az év hátralévő részére.
Az amerikai gyártó termékdiverzifikációs törekvései ugyanakkor mostanra egyértelműen megtérülni látszanak, az Nvidia adatközponti termékeket kínáló üzletága - mely a legtöbb pénzt hozza a cégnek - ugyanis éves szinten 61%-os növekedésre volt képes, a divízió forgalma ezzel elérte a 3,81 milliárd dollárt.