Jövőre teljesen megújul az HBO Max
Három évvel az indulását követően mind tartalmi, mind technológiai szempontból megújul a Warner Bros. Discovery égisze alá tartozó HBO Max streamingszolgáltatás, melynek különösen viszontagságossá vált a sorsa az elmúlt hónapokban.
A jelenlegi formájában megszűnik, illetve megújul a jövő év közepén (régiónkban csak 2024-ben) a Warner Bros. Discovery kiadóhoz tartozó HBO Max streamingplatform - jelentette be a kiadó vezetője, David Zaslav a cég negyedéves üzleti eredményeinek tegnapi ismertetését követően. Az új platform tartalmi és műszaki szempontból is sokat változhat majd a jelenlegi szolgáltatáshoz képest, ahogy az előfizetőszám alapján a világ harmadik legnagyobb online előfizetéses streamingszolgáltatója próbálja versenyképességét megőrizni az egyre kiélezettebb körülmények között.
Az HBO Max körüli állóvizet a Warner Bros. Discovery akvizíció lezárását követően szinte azonnal felkavarta az új vezetés. A menedzsment a tartalomkínálatot érintően hamar drasztikus döntéseket hozott, mely a magyar piacon különösen nagy port kavart, miután a platformról eltűnt több nagy nézettségű hazai produkció. A tartalomkínálat nemzetközi megnyírbálásának így áldozatul esett többek között Besúgó című sorozat, illetve az Aranyélet széria harmadik évada is.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tartalmi felhozatalt érintő legdrasztikusabb változás csak ez után következett, amikor a stúdió augusztus elején úgy döntött, nem kerül be a repertoárba a Batgirl című film, melyet eredetileg fontos HBO Max exkluzívnak szánt a Warner Bros. Discovery. Végül azonban a hivatalos indoklás alapján a tesztvetítések során érkező rendkívül negatív visszajelzések miatt úgy döntöttek, nem mutatják be a filmet, dacára annak, hogy eddig több mint 90 millió dollárt költött rá a cég.
Zaslav a kiadócég tegnapi befektetői konferenciahívása során igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, hogy a tartalomkínálatra nem várnak további, hasonlóan drasztikus átalakítások, ugyanakkor elismerte, hogy míg az HBO Max versenyképes katalógussal rendelkezik, addig a technológiai háttérre ez nem feltétlenül mondható el, ebből kifolyólag pedig a felhasználói attitűd sincs feltétlenül az elvárt szinten.
Éppen ezért a cégvezetés úgy döntött, hogy az HBO Max és a szintén a kiadóhoz tartozó Discovery+ SVOD-platformot mind tartalmi, mind technológiai alapokon átgyúrja, összeolvasztja, az új szolgáltatás pedig elsősorban a Discovery+ alapjaira épít majd. A kissé ködös megfogalmazásokból az egyelőre nem világos, hogy az utóbbi hónapokban meglehetősen megtépázott HBO Max márkanév marad-e az összevont szolgáltatásnál, vagy egy új brandet vezet be a kiadóvállalat a 2020 májusában indult eredeti név helyett.
A Warner Bros. Discovery egyébként globálisan jelenleg 92,1 millió felhasználóval rendelkezik a különböző streaming platformjain, a vállalat az elmúlt negyedévben azonban mindössze 1,7 millió új előfizetőt gyűjtött. A társaság a második negyedévben - elsősorban a két cég összeolvadásához köthető kedvezőtlen folyamatoknak köszönhetően - 3,4 milliárd dolláros veszteségbe csúszott.