A Microsofttal társul a Netflix a reklámokért
A redmondi óriás lesz a Netflix globális reklámtechnológiai és értékesítési partnere, ami annak fényében nem meglepő, hogy korábban már több téren is összefonódtak a szálak a két cég közt.
Meghatározó partner segíti a Netflixet a reklámokat is tartalmazó előfizetési csomagok elindításában, a szoftveróriás Microsoft lesz a streamingszolgáltatás „globális hirdetéstechnológiai és értékesítési partnere” – jelentették be szerdán a felek. A Netflix ügyvezető igazgatója, Greg Peters szerint egyelőre még korai lenne beszélni a részletekről, mert rengeteg munka áll előttük, de a cég hosszútávú célja „minél több választási lehetőséget biztosítani a fogyasztóknak" – utalva ezzel a reklámokat tartalmazó, olcsóbb előfizetési opciók bevezetésére.
A Microsoft bejegyzése szerint saját hidetési szakemberei fogják segíteni a Netflixet abban, hogy a reklámok eljussanak a streamingszolgáltatás ökoszisztémájába, egyben az ügyfelek adatainak védelméhez kapcsolódó adatvédelmi megközelítést is alkalmazhatja a streamingóriás. A Microsoft állítólag annak lehetőségét is vizsgálja, hogyan helyezhet el hirdetéseket free-to-play Xbox játékokban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A redmondiak és a Netflix együttműködése visszaidézi a szolgáltatás korai időszakát, amikor a tartalmak azonnali megtekintését lehetővé tevő Watch Instantly funkció kezdeti verziói még a Microsoft Silverlight technológiáján alapultak az (akkor még támogatott) Adobe Flash Player helyett (melynek helyét idővel a HTML5 átvette), illetve az Xbox 360 volt az első olyan konzol is, amin elérhetővé vált a HD minőségű lejátszást kínáló Netflix alkalmazás.
A Netflix először májusban beszélt olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetési csomag lehetőségéről, aminek egyelőre még nincs hivatalos indulási dátuma, de a források szerint 2022 végén érkezhet. Mindennek előzménye, hogy a vállalat áprilisban közzétett jelentése szerint az idei év első negyedévében 200 ezerrel többen bontottak velük szerződést, mint ahányan frissen csatlakoztak, ami az elmúlt tíz évben először fordult elő.
A vezetőség erősebb kézzel lépne fel a jelszómegosztások ellen is: körülbelül 100 millióra becsüli azoknak a háztartásoknak számát, akik jelszómegosztással többen osztanak meg egy előfizetést (egy előfizető négy fiókot hozhat létre), ez pedig szabálytalannak számít az Egyesült Államokban és Kanadában. A közös használatot megakadályozó változások bevezetése azonban körülbelül még egy évet fog igénybevenni.