A hirdetések is beköltöznek a zárképernyőkre
Az eddig csak ázsiai piacon jelenlévő Glance az Egyesült Államokban is elindítja szolgáltatását, ami a zárolt mobilok képernyőjét használja ki minél több figyelem megragadására.
Az indiai InMobi Group adtech óriás alá tartozó Glance két hónapon belül elindítja szolgáltatását az Egyesült Államokban, ami okostelefonok zárolt képernyőjén személyreszabott tartalmakat és hirdetéseket jelenít meg a felhasználóknak – árulta el egy bennfentes forrás a TechCrunchnak. A startup amerikai szolgáltatókkal együttműködésben készül arra, hogy a jövő hónapban több androidos modellen is elstartoljon.
A körülbelül 2 milliárd dollárt érő Glance a felhasználó profiljába vágó médiatartalmakat és egyszerűbb játékokat szolgáltat androidos készülékek zárképernyőjére, az ázsiai piacokon már több mint 400 millió mobilon fut, a következő lépcső pedig a prémium szolgáltatásokra fogékony felhasználói réteg megcélzása az Egyesült Államokban. A mindössze hároméves startup növekedése számos nagy befektető, köztük a Google és a Jio Platforms figyelmét is felkeltette, utóbbi India legnagyobb telekommunikációs szolgáltatójának számít.
A szolgáltatást úgy kell elképzelni, mint egy Snapchat Discover hírcsatornát. Nem egy letölthető alkalmazás, hanem előretelepített funkció formájában található meg a támogatott androidos mobilokon. Amikor a felhasználók engedélyezik a megjelenítését, a kijelző felélesztésekor jelennek meg az ajánlott tartalmak, többek közt élő közvetítések, érdekes cikkek, videók, játékok, így elsősorban a tartalomszolgáltatással szögezi oda a netezőt, ami reagál arra a trendre, hogy a tartalomfogyasztás mára már a célirányos keresésről áttevődött a felfedezésre, elég csak a TikTok ajánlóalgoritmusára gondolni.
2021 szeptemberében a Glance-nek már 150 millió napi aktív felhasználója volt Indiában, ami főleg annak köszönhető, hogy beépült a 250 dollár alatti, olcsó mobilokra, melyek adott évben az eladások 80 százalékát tették ki a CounterPoint Research szerint, és amelyeknek 70 százalékán már előretelepítve érkezik a szolgáltatás. 2020 decemberében az akkori 115 millió napi aktív felhasználó átlagosan napi 25 percet töltött a Glance-en keresztüli tartalomfogyasztással.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A cég egyelőre nem kommentálta a sajtóértesüléseket, de februárban még úgy nyilatkozott, hogy valóban tervezi a globális terjeszkedést a következő években. Az amerikai szolgáltatókkal való együttműködés egy érdekes váltás a cég eddigi stratégiájában, hiszen Ázsiában szinte minden androidos mobilgyártóval közvetlen kapcsolatot tart fenn, ám mivel az USA-ban a szolgáltatókon keresztül zajlik a legtöbb készülék értékesítése, rajtuk keresztül is tud eljutni a felhasználókhoz. Az elmúlt hónapok során a startup elkezdte tesztelni platformján az élő kereskedelmet, továbbá televíziószolgáltatókkal tárgyal arról, hogy a Glance eljusson a készülékeik operációs rendszerére. Emellett szerves részét képezi az olcsóbb, gyengébb mobilokra fejlesztett Pragati OS rendszernek.
A zárolt mobilok felületének kihasználásában rejlő lehetőségek az Apple-t is foglalkoztatják, a cupertinói cég múlt hónapban közölte, hogy megújítja az iOS zárképernyőjét, amire widgeteket, valós idejű információkat és más személyre szabott funkciókat válogathatnak az iPhone-tulajdonosok.