Autóipari óriás tette rá kezét a mellőzött Meizura
A többek közt Lotus, Volvo és Polestar márkákat birtokló Geely a Meizu segítségével vetne lábakat a mobilpiaci fejlesztésekben.
A kínai autóipar egyik nagy szereplőjének számító Geely többségi részesedést vásárolt a mára már rendkívül mellőzött Meizu okostelefon-gyártó cégben, a Meizu-részvények 79%-át birtokolja – jelentette be hétfőn a vállalat. Az ügylet júniusban került a nyilvánosság elé a kínai piacszabályozó hatóság közleménye által, és mostanra zárult le a hatóságok jóváhagyásával. A felek nem osztottak meg részleteket a pénzügyi feltételekről. A Meizu továbbra is független vállalatként fog működni a Xingli Technology alatt, ami pedig a Geely ernyője alá tartozik.
A közel húszéves Meizu neve ismerős lehet azoknak, akik figyelemmel követték anno az okostelefon-piac robbanását, de a márka sosem tudott annyira megerősödni, mint az azóta meghatározó szereplővé vált Xiaomi, részesedése már marginális, és az sem segített rajta, hogy 2015-ben az Alibaba is megpróbált rajta lendíteni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért kell egy nagynevű autógyártónak a botladozó kínai márka, főleg hogy a Geely a Volvo, a Polestar, a Smart és Lotus tulajdonosa is. A Reuters szerint mind a mobil, mind az autós üzletág lassuló tempóra váltott, a modern rendszerekkel felszerelt autókban azonban még kiaknázandó lehetőségek rejlenek, mivel a kínai felhasználók körében egyre nagyobb igény mutatkozik az autókba épített intelligens technológiákra, például a műszerfalról elérhető alkalmazásokra.
A Xingji Technology hozzátette, hogy jelenleg egy következő generációs okostelefonokból, mobileszközökből és viselhető eszközökből álló portfólió fejlesztésén dolgozik. A Reuters értesülései szerint a cég 2023-ig szeretné piacra dobni első okostelefonját, amiből az első évben 3 millió darabot szeretne értékesíteni.