Újabb leépítések a Netflixnél
Csökkenő előfizetői bázisához igazítja költségeit a Netflix, miután árakat emelt és elküldte 150 dolgozóját, most újabb kör leépítés jön.
Mintegy 300 munkavállalójától (munkaerő-állománya kb. 4 százalékától) válik meg a Netflix egy második körös leépítés részeként, miután májusban 150 alkalmazottját küldte el és bontott szerződést számos vállalkozóval. Az elbocsátások nemzetközi és amerikai csapatokat is érintenek a Netflix szóvivője, Bao Nguyen közlése szerint, aki hozzátette, hogy fontos befektetések vannak folyamatban a cégen belül, de a költségeket az üzletük lassuló növekedéséhez kell igazítaniuk. Nguyen arról nem nyilatkozott a The Verge-nek, hogy a jövőben terveznek-e hasonló lépéseket.
A streamingszolgáltató első negyedéves jelentése nem volt biztató, a bevételek növekedési üteme lassult, és az elmúlt évtizedben először volt rá példa, hogy a szolgáltatás előfizetőket vesztett. A jelenleg nagyjából 220 milliós előfizetői bázissal rendelkező streamingszolgáltatással az idei év első negyedévében 200 ezerrel többen bontottak szerződést, mint ahányan frissen csatlakoztak hozzá. A vállalat szerint a második negyedévben (április és június közt) további kétmillióval csökkenhet az előfizetők száma. A negyedévet 7,78 milliárd dolláros árbevétellel sikerült zárni, ami szintén elmaradt az elemzők által belengetett 7,93 milliárd dollártól.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Netflix előfizetői bázisán való lendítés egyre nehezebb feladat, aminek eredményeként a vezetőség több lépést fontol, egy reklámmal tűzdelt olcsóbb csomag bevezetése mellett a jelszómegosztással való leszámolást is, de a közös használatot korlátozó változások bevezetése azonban körülbelül még egy évet fog igénybevenni.
A Kantar kutatócég felmérései szerint a streamingszolgáltatások lemondásának elsődleges oka az előfizetők körében a spórolási szándék, még az Egyesült Államokban is, ahol az Egyesült Királysággal ellenben viszonylag stabil az előfizetések száma. Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója, tartalmi vezetője csütörtökön egy konferencián bejelentette, hogy számos céggel folynak tárgyalások hirdetésekkel kapcsolatban, akikkel közösen szeretnének dolgozni az árérzékenyebb célcsoport megszólításán.
Közben egyre erősődik a konkurencia, a Disney+ online videostreaming-platform előfizetői tábora óriási ütemben bővül, és az HBO és HBO Max előfizetők száma is az év elején hárommillióval nőtt, ezzel átlépve a 77 milliós határt.