Ismét megáll az élet a Vodafone ügyfélszolgálatán
Ahogy azt a cég már tavaly előre jelezte, rövidesen sor kerül a Vodafone ügyfélszolgálati háttérrendszerét érintő rendszerátállási folyamat második fázisára, mely a tervek szerint június 24 és július 16 között több ügyintézési lehetőség átmeneti elérhetetlenségével jár majd.
Második fázisába ér a Vodafone Magyarország rendszerátállítási folyamata, melynek részeként a szolgáltató a tavaly megkezdett műveletet a UPC Magyarországtól átvett vezetékes szolgáltatásokra, illetve azok ügyfélbáziásra is kiterjeszti. A tavalyi, az ügyfélkezelő és ügyfélszolgálati rendszereket akkor még csak a mobilos ügyfelek szintjén érintő migrációs projekt a Vodafone magyar leányvállalatának addigi legnagyobb horderejű informatikai művelete volt, mely eredetileg 2021. július 24-től 28-ig tartott volna, ám a folyamat végül ennél sokkal tovább húzódott, és csak augusztus végén tekintette teljesen lezártnak azt a szolgáltató.
Az átállás különösen nagy terhet rótt a telefonos ügyfélszolgálatra, melyhez a nyár derekán szokásos ügyfélmegkeresések sokszorosa futott be, jelentősen túlterhelve ezzel a rendszert.
A Vodafone Magyarország hétfő délelőtti közleménye szerint a mostani átállás alatt - akárcsak tavaly - az online és személyes ügyintézés, értékesítés, valamint egyes speciális szolgáltatások (például mobilvásárlás – autópályamatrica, parkolás) nem lesznek elérhetőek.
Ugyanakkor az alapszolgáltatások, tehát az otthoni szolgáltatások, így a vezetékes TV, internet és telefon, a mobil hívások indítása és fogadása, az SMS küldés és fogadás, az adathasználat, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli hibabejelentés ez idő alatt is végig elérhetők lesznek
-szögezi le a szolgáltató.
A vezetékes szolgáltatással kapcsolatosan a szolgáltató felhívja az ügyfelek figyelmét, hogy az átállásra való felkészüléssel összefüggésben egyes, vezetékes szolgáltatásokhoz kapcsolódó ügyintézésekre már június 24-től csak korlátozottan lesz lehetőség, ezért amennyiben új vezetékes szolgáltatást vagy médiaeszközt szeretnének megrendelni, azt június 23-ig vagy személyesen az üzletekben július 7-ig tehetik meg. Hasonlóképpen a meglévő vezetékes szolgáltatás másik címre való áthelyezését is június 23-ig kérhetik az ügyfelek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Új vezetékes szolgáltatás vagy médiaeszköz megrendelésére továbbá meglévő vezetékes szolgáltatás másik címre való áthelyezésére az átállás alatt nem lesz lehetőség. A Vodafone továbbá arra kéri ügyfeleit, hogy július 6-ig fizessék be számláikat, az érintett időszakban pedig ne indítsanak számlabefizetést. Amennyiben korábbi otthoni számlákra van szükség, azokat érdemes már július 8. előtt letölteni a My Vodafone Otthoni fiókból, ugyanis ezek július 9. után ezen a felületen már nem lesznek elérhetők.
Az informatikai átállás eredményeképpen az ügyfelek új számlafizető azonosítót kapnak, amelyről e-mailben és SMS-ben is értesítést kapnak. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az informatikai átállást követően az ügyfelek a megszokottnál később kaphatják meg a számlákat, de ebből eredően az ügyfeleket hátrány nem éri, a befizetési határidőt meghosszabbítják, a szolgáltató nem számít fel késedelmi kamatot és elektronikus számla esetén az ügyfelek nem veszítik el az e-pack kedvezményt sem.
Bár az átállás a mobilos ügyfelek tekintetében tavaly már megtörtént, a mostani művelet újból érinteni fogja őket. Így mobilszolgáltatások esetén a Vodafone azt javasolja ügyfeleinek, hogy gondoskodjanak időben az elegendő adatmennyiségről és a roaming szolgáltatások aktiválásáról – különös tekintettel a nyári szabadságok és nyaralások időszakára. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy július 11-ig fizessék be számláikat. A feltöltőkártyás ügyfelek ATM-en keresztül változatlanul feltölthetik egyenlegüket, valamint a szolgáltató kéri az ügyfeleket, hogy az ezen időszakban esedékessé váló éves feltöltőkártyás adategyeztetéssel kapcsolatos teendőket még az átállás előtt végezzék el.
Az ügyintézési, ügyfélszolgálati lehetőségek közül az alábbiak elérése szünetel majd két fázisban:
Június 24. és július 16. között nem lesz elérhető:
- Vezetékes szolgáltatással kapcsolatos webshop, online leadott rendelések - új vezetékes szolgáltatás vagy médiaeszköz megrendelése online június 23-ig vagy személyesen az üzletekben július 7-ig lehetséges.
- Meglévő vezetékes szolgáltatások áthelyezése egy másik címre
Július 11-16. között nem lesz elérhető:
- Mobil előfizetéssel kapcsolatos webshop, online leadott rendelések. Emiatt új szolgáltatás vagy készülék rendelésére, vagy meglévő mobil előfizetés módosítására július 11-ig van lehetősége az ügyfeleknek. A szolgáltató azt javasolja továbbá az ügyfeleknek, hogy július 6-ig rendeljék meg SIM kártájukat vagy mobil készüléküket, hogy még időben kiszállíthassák.
- My Vodafone online ügyfélszolgálat, My Vodafone alkalmazás – a Vodafone weboldalon és alkalmazásban nem érhetők el a számlák, szolgáltatások.
- Meglévő vezetékes szolgáltatások módosítása
- Streaming és kiegészítő TV szolgáltatások megrendelése
- Meglévő mobil előfizetés módosítása (szerződéshosszabbítás, tarifacsomagváltás). Adat- és egyéb kiegészítő opciók vásárlása. Roaming szolgáltatás aktiválása.
- Mobil és vezetékes számlázással kapcsolatos online és személyes ügyintézés
- Vodafone TV web és mobil alkalmazás elérés
- Eszközökkel/készülékekkel kapcsolatos ügyintézés (szerviz, kárrendezés, biztosítás)
- Mobilvásárlás (autópálya matrica, parkolás, lottó)
- Easy Rider alkalmazás
- Feltöltőkártyás éves adategyeztetés, SIM kártya aktiválás
Az átállási folyamat lezárását követően a Vodafone mobilos és vezetékes szolgáltatásokkal rendelkező ügyfelei a jelenlegi, kétablakos rendszer helyett egy online felületen (applikáción vagy webböngészőn keresztül) érhetik majd el az összes szolgáltatásukkal kapcsolatos ügyintézési lehetőséget, illetve az ügyfélszolgálat ezt követően egy rendszerben kezelheti az összes ügyféligényt, ügyfélmegkeresést.