Elindult a fizetős Telegram
Monetizálni kívánja több mint 700 milliós felhasználói bázisát a Telegram, érkezik egy fizetős prémium csomag, ami a reklámmentesség mellett plusz funkciókkal próbálja csalogatni az előfizetőket.
A világ egyik legismertebb azonnali üzenetküldő- és közösségi platformjának számító Telegram blogposztban közölte vasárnap, hogy havi aktív felhasználóinak száma átlépte a 700 millió főt, ez a mérőszám 2021. januárjában még 500 millió volt. A bejelentés fő apropója azonban, ahogy korábban Pavel Durov, a szolgáltatás alapítója is utalást tett rá, hogy a cég bevezeti az előfizetéses modellt - de ez nem jelenti azt, hogy a meglévő felhasználók által kedvelt és széles körben használt funkciókért cserébe a jövőben pénzt kérne a platform üzemeltetője.
A "Premium" csomag helyette exkluzív funkciókat, illetve általában véve több erőforrást biztosít a fizetős felhasználók számára. Elérhetővé válik számukra a nagyobb méretű (a legfeljebb 2 GB helyett 4 GB) fájlok feltöltése és megosztása (illetve gyorsabb feltöltése), emellett kizárólag a fizetős ügyfeleknek szánt üzenet-reakciók és matricacsomagokat is kínál. A fizető felhasználók akár 1000 csatornát követhetnek az ingyenes opció esetében legfeljebb 500 csatorna helyett, illetve 20 csevegési mappát hozhatnak létre azokon belül egyenként 200 beszélgetéssel.
A Telegram közleménye nem részletezi, hogy területenként mennyibe kerül a szolgáltatás, eddig annyit tudni, hogy Indiában a prémium verzió 6 dolláros havidíjnak megfelelő indiai rúpiáért érhető el az alkalmazás 8.8-as verziójára frissítő iPhone-tulajdonosok számára, illetve területtől függően 5,49 eurós, vagy 5,77 dolláros árra lehet számítani a TechCrunch információi szerint.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ahogy korábban Durov elmondta: a fizetős csomag bevezetése szükségszerű lépés a platform életében annak érdekében, hogy a dinamikusan növekvő aktív felhasználói bázis kiszolgálása kapcsán felmerülő költségek egy részét fedezni tudja a szolgáltató. A Telegram jelenleg jórészt reklámbevételekből él, az alapító szerint ugyanakkor egyelőre nem kell attól tartani, hogy a reklámok a privát chatekbe is bekerülnek majd - a Premium előfizetők viszont minden jel szerint teljes reklámmentességet fognak majd kapni. Ezzel a lépéssel a dubaji székhelyű cég arra törekszik, hogy elsősorban a felhasználókat, ne pedig a hirdetőket tartsa szem előtt, illetve hogy a többek által kért tárhelybővítés lehetővé válhasson – írja közleményében.
Korábban több elemző is úgy vélekedett, hogy a Telegramnak sikerülhet egy saját blokklánc token projekt révén monetizálni a platformot. Ám többek közt a szabályozási nehézségek miatt a Telegram 2020-ban felhagyott a tervvel, és felajánlotta, hogy visszafizeti a befektetőktől kapott 1,2 milliárd dollárt. 2021 márciusában a Telegram több mint egymilliárd dollárt kapott többek közt a Mubadala, Abu Dhabi Catalyst Partners befektetőktől.
Vasárnap a cég azt is bejelentette, hogy bevezeti a csatlakozási kérelmek funkciót, amivel a felhasználók meghívó linkek nélkül kerülhetnek be beszélgetésekbe, illetve mostantól a hitelesített csoportok és csatornák mellett egy jelvény jelzi a megbízhatóságot.