A Snap is a havi előfizetés felé menekül
A Telegram után egy másik népszerű, üzenetküldőből kinőtt közösségi platformnál is megjelenhet rövidesen a havi előfizetéses konstrukció.
Teszteli havi előfizetéses rendszerben nyújtani kívánt új szolgáltatásait a Snapchat platformot üzemeltető Snap, mely a hasonló profilú Telegram után csatlakozhat azokhoz a közösségi szolgáltatásokhoz, melyek havi díjas prémium csomagokkal próbálják növelni bevételeiket. A Snapchat esetében ugyanakkor egyelőre kevesebb a konkrétum, de jelen helyzetben rendkívül meglepő lenne, ha visszakozna a cég a tervektől.
A kiszivárgott információk alapján Snapchat Plusnak nevezett konstrukció néhány kisebb funkcionális és kozmetikai változást eredményezhet majd azoknak, akik kifizetik érte a tervezett 4,59 eurós havi, vagy 45,99 eurós éves díjat. Így például ki lehet majd jelölni az applikációban egy első számú barátot (legjobb barát), az előfizetők emellett hozzáférhetnek exkluzív Snapchat ikonokhoz, valamint statisztikához juthatnak arról, hogy egyes sztorikat hány ismerős tekintett meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Snapchat mellett a Telegram is a fizetős opció bevezetésén dolgozik, utóbbinál a Telegram Premium előfizetés indulása még ebben a hónapban esedékes. A két cégen kívül előfizetéses konstrukcióval jelent meg tavaly év végén a Twitter is (Twitter Blue).
Az új bevételszerzési lehetőség a Snap esetében lényeges szerephez juthat, hiszen a céget meglehetősen érzékenyen érintette az iOS 14.5-ös verziójával megjelent új adatvédelmi beállítások, melyek lehetőséget adtak az Apple készülékek felhasználóinak arra, hogy az appokon belüli tevékenység nyomonkövetését tiltsák.
A cég vezetői tavaly októberben, a 2021-es harmadik negyedévi pénzügyi eredmények közzététele során elismerték, hogy bár minden lehetséges módon igyekeztek felkészülni a hirdetési szolgáltatást vastagon érintő változásokra, azok a vártnál is súlyosabb következményekkel jártak, és ha ez nem lenne elég, az iOS új adatvédelmi beállításai révén még borúlátóbb jövő vár a szegmensre.
Bár a Snap negyedéves árbevétele akkor látszólag hibahatáron belül, az előrejelzett 1,1 milliárd dollárhoz képest 1,07 milliárd dollárra csökkent, pusztán a fenti bejelentés hatására több mint 20%-ot zuhantak a társaság papírjai.