:

Szerző: Koi Tamás

2022. május 20. 08:28

Nem engedi el a mobilt a 4iG

A 4iG röviddel a Digi Csoport felvásárlását követően új szakmai vezetést nevezett ki a legnagyobb hazai távközlési érdekeltsége élére, melynek egyik kiemelt feladata, hogy versenyképes és profitábilis cégcsoporttá formálja a 4iG hazai és nyugat-balkáni távközlési érdekeltségeit, illetve hogy életképessé varázsolja a korábbi tulajdonos által 2019-ben elindított mobilos üzletágat. Az új cégvezetés szerint erre reális esély van, a célhoz vezető út azonban még nem látszik egyértelműen.

A Digi Távközlési Kft. mobilpiaci ambíciói nagyjából egy évtizede folyamatosan témát szolgáltatnak az iparági szakértőknek, illetve a szakma iránt bármilyen szinten érdeklődőknek - nincs ez másként most sem, amikor a cég immár kis híján fél éve a 4iG Nyrt. tulajdonába került.

Sőt, egyes várakozások szerint az események most kezdenek majd igazán felpörögni, a 4iG távközlési portfóliójában központi szerepet játszó Antenna Hungária alá betagozódó Digi tavasszal kinevezett új menedzsmentje pedig már javában dolgozik azon a stratégián, melynek eredményeként versenyképes konvergens szolgáltatóvá válhat a cég Magyarországon.

A Digi mobilpiaci szereplése a romániai tulajdonos irányítása alatt komoly ambíciókkal indult, a szolgáltatónak 2019 őszétől azonban folyamatos ellenszélben kellett üzemeltetnie és bővítenie a hálózatát, mely a legfrissebb információk szerint 90%-os kültéri lakossági lefedettséget biztosít jelenleg, mintegy 2300 bázisállomás segítségével. Összehasonlításképpen a három másik operátor 4G-s országos földrajzi lefedettsége egységesen meghaladja a 98 százalékot, igaz, a Digi mintegy 180-190 ezres mobilos ügyfélbázisához képest jelentősen több előfizetőt is szolgálnak ki a konkurensek.

digi_hq

A 4iG-nak most ugyanarra a problémára kell megoldást találnia, ami az előző tulajdonos alatt a mobilos üzletág növekedésének legfőbb gátja volt - a szűk spektrumkeretből adódó kapacitás- és fedési problémák miatt a Digi a mai napig nem tudott a három nagy versenytárs hálózatával minden tekintetben versenyképes választ adni.

MAGYAR VISZONYOK KÖZÖTT NAGYJÁBÓL EGYMILLIÓ SIM KÖRÜL ÉRHETŐ EL AZ, HOGY EGY HÁLÓZAT ÜZEMELTETÉSE VESZTESÉGBŐL NYERESÉGBE FORDUL. NYILVÁN EGY NAGYON AGRESSZÍV NÖVEKEDÉSRE LENNE SZÜKSÉGÜNK EHHEZ, DE A DIGI-NEK VAN 900 EZER HÁZTARTÁSA, ÍGY EZ NEM EGY IRREÁLIS ELKÉPZELÉS 2-3 ÉVES TÁVLATBAN. A FŐ KÉRDÉS MOST AZ, HOGY LESZ-E EHHEZ FREKVENCIA

-emelte ki lapunknak egy háttérbeszélgetésen Király István, a Digi Távközlési Kft. frissen kinevezett ügyvezetője, aki július 1-jétől az Antenna Hungáriát is irányítja majd, ezzel a 4iG távközlési divíziójának kvázi első emberévé válik. 

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Király szerint a 4iG számára jelenleg három út áll nyitva a magyarországi mobilpiaci ambíciók megvalósítása felé. Ebből az első számú lehetőség a frekvenciaszerzés, ezzel párhuzamosan a marketingtevékenység és a keresztértékesítés erősítése, emellett a cég köthet partnerségi (kvázi viszonteladói) megállapodást másik távközlési piaci szereplővel, továbbá akvizíció útján is hozzájuthat spektrumhoz, illetve akár infrastruktúrához a cég.

Bár korábban felmerültek olyan piaci spekulációk, hogy a 4iG ha minden kötél szakad, kész elengedni a negyedik mobilszolgáltató kezét, mára egyértelművé vált, hogy ez nem opció a cég számára, különösen miután a nagy versenytársak közül kettő már konvergens szolgáltatóként van jelen a szegmensben, melyekkel kizárólag vezetékes kínálattal rendkívül nehéz lenne versenyezni.

A szakember szerint ma még mindhárom fenti szcenárió nyitott, egyik oldalon sem történt döntés vagy elköteleződés. Mint megtudtuk, a cég a korábbi tulajdonossal kötött megállapodás alapján az akvizíció lezárásától számítva két évig használhatja a Digi márkanevet, ez alatt az idő alatt az új stratégiai iránynak mindenképpen el kell dőlnie, ami együtt jár majd a távközlési szolgáltató márkaváltásával, melyre a 4iG menedzsmentje korábban többször is hivatkozott.

A DIGI MÁRKANEVET CSAK AKKOR FOGJUK LECSERÉLNI, AMIKOR ÉRDEMBEN MEG TUDJUK TÖLTENI EGY MÁSIK TARTALOMMAL A SZOLGÁLTATÁST. (...) A HELYI MÁRKÁKNAK MINDIG LESZ EGYHARMADNYI PIACI RÉSZESEDÉSE, MINDIG LESZ AZ ORSZÁGBAN ENNYI EMBER, AKIKNEK AZ LESZ SZIMPATIKUS, AMIT LOKÁLISAN ADNAK EL. FILOZÓFIAI SZEMPONTBÓL EZT ÉRZEM A NÖVEKEDÉSÜNK ALAPJÁNAK

-húzta alá Király, egyben egyértelművé téve, hogy a 4iG távközlési érdekeltségeinél jelenleg is zajlik az új márkastratégia kialakítása. 

Király a szolgáltató jövőbeni árstratégiája kapcsán kijelentette, a júliustól érvénybe lépő új árlista, mely átlagosan 12%-os szolgáltatásidíj-emelést hoz csupán az inflációs nyomást tükrözi, így egyelőre nem várható, hogy a Digi, illetve utódja - különösen a mobilszegmensben - számottevő mértékben felfelé korrigálja árait.

a címlapról