Újra globális márkává erősödne a Honor
A kínai Huawei Technologies-ből kivált Honor az utóbbi egy-másfél évet gyakorlatilag azzal töltötte, hogy a honi piacon megerősödjön - eközben azonban a világ többi régiójában szinte teljesen lekerült a gyártó a radarról. Ez most változhat, a cég új, globális expanziós politikájával.
Belehúz a Honor a nyugati piacokon - a Huawei spinoff-márkája önálló működésének első másfél évében gyakorlatilag kizárólag a kínai piacra koncentrált, aminek meg is lett az eredménye: a cég a kínai okostelefon-piacot mára vezeti, az anyaországon kívül azonban teljesen eltűnt szem elől.
A márka vezérigazgatója, George Zhao múlt héten a Nikkei Asia-nak nyilatkozva kiemelte, a társaság eltökélt a masszív globális terjeszkedés iránt a következő években. A cégvezető becslése szerint a Honor export termelése öt éven belül meghaladhatja majd a hazai volument, miután a vállalat kezdetben 20 európai piacon (köztük olyan, statisztikai szempontból hibahatárnak minősülő kis országban is, mint Magyarország), majd később több új régióban erősítené jelenlétét az okostelefonok piacán.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Honor az idei első negyedévben először ért fel a kínai okostelefon-piac csúcsára, átvéve az első helyet a tradicionálisan erős Oppo-Vivo párostól. A cég több tényezőnek köszönheti sikerét a honi piacon, így a Honor a koronavírust kísérő globális félvezetőhiány idején kifejezetten jól gazdálkodott a beszállítói kapcsolatokkal, készletekkel, másrészt jó ütemmel lépett az amerikai szankciók által padlóra küldött egykori anyavállalat, a Huawei helyébe.
A gyártó helyzetét segítette az is, hogy számos egykori Huawei-mérnököt át tudott venni (a dolgozói létszám 2020 óta a másfélszeresére nőtt, a Honor jelenlegi 12 ezer alkalmazottjának több mint fele a kutatás-fejlesztési részlegen dolgozik) illetve ki tudta használni jó disztribúciós kapcsolatait.
A nyugati piacokon a céget segítheti továbbá, hogy a Honor számos piacon kvázi bevezetett márkanévnek számít, így a brand gyakorlatilag a létrejötte óta jelen van Európában is.