Vonzza magához a tömegeket a Disney+
Miközben a legnagyobb riválisnak tartott Netflix szenved, a Disney+ online videostreaming-platform előfizetői tábora óriási ütemben bővül, ezzel valamelyest megnyugtatva a streamingpiac telítődése miatt aggódó befektetőket.
Nagyjából 7,9 millió új előfizetőt toborzott a Disney+ online előfizetős videostreaming-platform az év első három hónapjában, ezzel a burbanki központú médiavállalat meglehetősen hatásosan rácáfolt azokra a korábbi szkeptikus hangokra, melyek a piac telítődéséről, illetve a szereplők körül elfogyó levegőről szóltak - derül ki a társaság negyedéves beszámolójából. A legnagyobb, egyben legrégebbi SVOD-szolgáltatónak számító Netflix ettől függetlenül már korábban falnak ment.
A Disney+ előfizetők száma ezzel az első negyedév végére elérte a 137,7 millió főt, kis mértékben túlszárnyalva ezzel az előzetes elemzői várakozásokat, melyek 135 millióra várták a bázist március végén. A cégcsoporthoz tartozó többi médiaérdekeltséggel (Hulu, ESPN Plus) együtt a Disney-nek a negyedév végére globálisan több mint 205 millió előfizetője lett.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A cég az előfizetői bázis tekintetében ezzel az idén szintén intenzív bővítési stratégiát folytató HBO Max-hoz képest is lényegesen nagyobbat tudott nőni - az HBO és HBO Max előfizetők száma az év elején hárommillióval bővült, ezzel átlépve a 77 milliós határt.
A szolgáltató arra számít, hogy az év második felében az előfizetőszám ennél is nagyobb mértékben nőhet majd, jóllehet a negyedéves jelentés közzététele kapcsán arra figyelmeztetett a menedzsment, hogy ennek mértéke elmaradhat a korábban várttól. A növekedés egyik motorja lehet, hogy a Disney+ szolgáltatás június közepétől 42 új országban - köztük Magyarországon - válik majd elérhetővé, ezzel több tízmillió fővel bővülhet a cég potenciális ügyfélbázisa.
Bár a streaming platform kilátásai a jelek szerint lényegesen jobbak lehetnek a legnagyobb piaci riválisokkal összehasonlítva, a Disney papírjainak értéke mégis jelentős mértékben csökkent (az idén januári állapottal összehasonlítva mintegy 30%-kal érnek kevesebbet a cég részvényei). Ehhez azonban a vállalat egyéb részlegeinek teljesítménye is hozzájárul, így például a vidámparkok üzemeltetéséből származó bevételre rendkívül kedvezőtlenül hatott a járványhelyzet, mely a kínai piacon továbbra is jelentős problémát okoz a vállalatnak.