Változó erőviszonyok a hazai okostelefon-piacon
Új erőviszonyok kezdenek kibontakozni a magyarországi okostelefon-piacon, miközben a dobogón egy év alatt nem történt helycsere, már ami a legtöbb eladott készülékkel büszkélkedő gyártók sorrendjét illeti.
Hiába kerültek nemrég forgalomba a Samsung legújabb, csúcskategóriás okostelefonjai, illetve kapott vérfrissítést több közép- és alsó-középkategóriás típus, a dél-koreai gyártó így is piacot vesztett elsősorban a Xiaomi és az Apple javára a magyarországi okostelefon-piacon az idei első negyedévben - derül ki a Canalys frissen közzétett piackutatásából.
A Samsung az első negyedévben így is az országba a hivatalos csatornákon bekerülő szállítmányok 48%-áért volt felelős, ami 16%-os éves csökkenést jelent. A piacvezető 2020 első három hónapjához képest tavaly még tudott növekedni, az idei évet azonban a számadatok alapján rosszabbul kezdte a gyártó.
A dobogó második fokán álló kínai Xiaomi az elmúlt időszakban az Apple-lel szinte fej-fej mellett haladt, az idei első negyedévben azonban 21%-os piacrészével elhúzott a cupertinói cégtől.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Xiaomi az elmúlt egy-két évben rendkívül sikeresen kebelezték be a Huawei korábbi célközönségét, a folyamat azonban az egykori nagyágyú kivérzésével lassan a végéhez ér, amit jól jelez, hogy a gyártó eladásai az idei első negyedévben éves szinten 45%-ot nőttek, míg egy évvel korábban 311%-os volt a növekedés.
Eközben az Apple többé-kevésbé tartja piaci pozícióját a hazai piacon, ami elsősorban azt jelzi, hogy a cég folyamatosan, stabilan számíthat az ökoszisztémájára szavazó vásárlóbázisra, ennek megfelelően a társaság piaci részesedését egy év alatt 12-ről mindössze 15%-ra tornászta fel hazánkban. Az Apple-nél az éves növekedés üteme is rendkívül stabil, rendre 10-15% közötti.
A TOP5-ös lista negyedik és ötödik helyén új szereplők tűntek fel az egy évvel korábbi állapothoz képest: a Huawei és az LG helyét az OPPO és a TCL vette át, melyek szinte darabra annyi okostelefont adhattak el az első negyedévben, ezzel egyenként a piac 3-3%-át kitéve. Előbbi tavaly június óta van hivatalosan jelen az országban, alighanem ennek köszönhető a brutális, csaknem 1400%-os éves eladási volumen nővekedés.