Rekord mennyiségű hirdetést blokkolt tavaly a Google
Közzétette a hirdetések biztonságáról szóló éves jelentését a Google, melyből többek közt kiderül, hogy 2021-ben abszolút rekordot állított be a blokkolt és felfüggesztett hirdetések, illetve hirdetési fiókok száma a platformon.
Tavaly jelentős mértékben változtatott a Google hirdetési irányelvein a világ legnépszerűbb hirdetési platformján, így a keresőcég 2021-ben több mint harminc, hirdetőkre és kiadókra vonatkozó szabályt léptetett életbe vagy dolgozott át - derül ki a társaság tegnap közzétett, a hirdetési rendszer működésének hátterét összegző szokásos éves jelentéséből.
A cég így között bevezette az úgynevezett “többszöri figyelmeztetés" szabályt, amely szerint az irányelv megsértését követő figyelmeztetések számától függően kerül a felhasználó felelősségre vonásra, emellett vállalat bevezetett egy olyan irányelvet is, amely tiltja az éghajlatváltozást tagadó állításokat.
Az intézkedéseknek meg is lett a hatásuk, így
a Google 2021-ben több mint 3,4 milliárd hirdetést távolított el platformjairól, több mint 5,7 milliárd hirdetést korlátozott, és több mint 5,6 millió hirdetési fiókot függesztett fel az irányelvek megsértése miatt.
Amint az a Google 2020-as jelentéséből is látszik, a világjárvány során megnövekedett a rosszindulatú hirdetések száma. A 2021-es évben ez a tendencia folytatódott: a rosszindulatú hirdetések technológiája kifinomultabbá vált, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A rosszindulatú hirdetések megakadályozása érdekében a Google több mint 180 országban aktívan ellenőrzi a hirdetési fiókokat, és ha egy hirdető nem teljesíti a Google Hirdetőigazolási programját, a fiók automatikusan felfüggesztésre kerül. 2020 és 2021 között háromszorosára nőtt azon fiókok száma, amelyek felfüggesztésre kerültek, tavaly pedig több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt.
A fentieken túl a Google 2021-ben még határozottabban lépett fel a "megbízhatatlan forrásból származó tartalmakkal" szemben, és több mint 500 000 olyan oldalon blokkolta a hirdetések futtatását, amelyek megsértették a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hamis egészségügyi állítások elleni irányelveit.
A Google közölte, továbbra is figyelemmel kíséri a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hirdetéseket, és fokozottan ügyel a visszaélések megakadályozására, különösen az oltóanyagokkal, tesztekkel és a maszkok árdrágításával kapcsolatosan. A világjárvány kezdete óta több mint 106 millió a járvánnyal kapcsolatos hirdetést blokkolt a cég.
Jóllehet nem a tavalyi évhez kötődő esemény, de a keresőcég külön kiemeli, hogy az Ukrajnában zajló háborút úgynevezett “érzékeny eseménynek” (sensitive event) nyilvánította. Ez biztosítja, hogy a már futó Google-hirdetésekkel ne lehessen a helyzetet kihasználva bevételt szerezni a platformjain. A vállalat emellett számos lépést tett oroszországi kereskedelmi tevékenységének beszüntetése érdekében.
A társaság szüneteltette a hirdetések megjelenítését Oroszországban és leállította a hirdetések értékesítését az oroszországi székhelyű hirdetők számára, valamint blokkolta az orosz államilag finanszírozott média monetizálási lehetőségeit is. A Google eddig több mint 8 millió, az ukrajnai háborúhoz kapcsolódó hirdetést blokkolt az említett az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelvnek megfelelően.