Sikerült valami az Apple-nek, ami a többi gyártónak nem
Az Apple volt az egyetlen okostelefon-gyártó, aminek összességében sikerült növekednie a mobilpiacon éves viszonylatban, míg a Samsung, az Oppo, a Xiaomi és más nagy szereplők csökkenést könyvelhettek el.
Miután a cupertinói cég bejelentette, hogy soha nem nyitott még olyan jól évet, mint 2022-ben, a Strategy Analytics, a Canalys és az IDC is megosztotta jelentését az elmúlt egy év okostelefon-szállításainak összevetéséről. Ugyan mindhárom elemzőcég jelentése különböző becsléseket és számokat tartalmaz, de a közös bennük, hogy mindben az Apple az egyetlen gyártó a toplistán, amely növekedésről számolhat be.
A Canalys információi szerint a cupertinóiak 8 százalékos éves növekedést könyvelhettek el, és jelenleg a teljes mobilpiac 18 százalékát tudhatják magukénak. Ugyan továbbra is lemaradnak a Samsung mögött, aminek szállításai éves távlatot nézve 4 százalékot csökkentek. A Strategy Analytics jelentése szerint más androidos gyártók, úgy az Oppo és a Vivo piaci részesedése akár 29-30 százalékkal is csökkenhetett.
Az Apple nemrég tette közzé, hogy az iPhone-ok Q2-es negyedéves forgalma 5,5%-kal 50,6 milliárd dollárranőtt az előző év azonos időszakához képest a szállítási nehézségeinek ellenére. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója szerint továbbra is erős a kereslet az iPhone 13 modellek iránt, az érdeklődés pedig a jövőben is fokozódni fog.
A cég az elcsúsztatott pénzügyi időszaknak köszönhetően márciusban a második negyedévet zárta, méghozzá az adott időszakon belül rekord eredményekkel. Az iPhone-ok forgalmát még úgy is sikerült növelni, hogy az iPhone 12-es széria a kurrens modellekhez képest valamivel később került forgalomba, így az értékesítés a szokottnál erősebb volt a tavalyi évkezdet során. Az újabb kínai lezárások hatásait ezzel együtt a várakozások szerint elcsúsztatva érezheti meg majd az Apple, így számos, a március végével záródó negyedévben bemutatott termék szállítása elhúzódhat.