Elindult az Apple által támogatott házibarkács-program
Több hónapos késéssel végül, de útjára indult az Apple tavaly bejelentett, a cég által forgalmazott egyes hardverek alapvető komponenseinek otthoni javítására vonatkozó program.
A javítási dokumentációk és cserealkatrészek rendelkezésre bocsátásával szerdán elindult az Apple tavaly bejelentett Self Service Repair programja, melynek célja, hogy a cég által forgalmazott hardverek bizonyos alkatrészeit otthoni körülmények közt is cserélhessék a tulajdonosok.
A program egyelőre csak korlátozottan, az Egyesült Államokban érhető el (az európai bevezetés valamikor idén várható), és a legtöbb forgalomban lévő Apple-eszközt ezzel együtt is csak a szakszervizek javítják, az új irány ugyanakkor ettől függetlenül mindenképpen pálfordulásnak tekinthető a cupertinói cég korábbi gyakorlatához képest.
A cég ugyanis hosszú évekig látványosan küzdött a nem hivatalos és házilag elvégzett javítások ellen. Sem eredeti alkatrészeket, sem a néhány esetben szükséges dokumentációt nem bocsátotta vásárlói rendelkezésére, sőt, az utángyártott alkatrészek felhasználását szoftveres korlátozásokkal igyekezett gáncsolni a vállalat. A nem hivatalos forrásból származó kijelzőknél például egyszerűen tiltják az arcfelismerést, vagyis a Face ID-t, de az utángyártott akkumulátorokat is kissé mostoha módon kezeli az iOS.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A Self Service Repair programban egyelőre az iPhone 12 és 13 sorozatú okostelefonok egyes alkatrészei (jellemzően kijelző, akkumulátor, kameramodul) cserélhetők házilag, később pedig Mac-ek is javíthatók lesznek így, igaz, itt megkötés, hogy csak azoknál a modelleknél engedélyezett a hivatalosan támogatott házibarkács, melyek az M1 processzort, vagyis a cég saját fejlesztésű rendszerprocesszorát tartalmazzák.
A dokumentációkon és a gyári alkatrészeken túl az Apple a javításhoz szükséges szerszámokat is a tulajdonosok rendelkezésére bocsátja - újdonság, hogy a szerszámkészletet bérelni is lehet a cégtől (ez egy hétre 49 dollárba kerül).
Az Apple ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az elektronikai termékek javításában kevésbé jártas felhasználók számára továbbra is az a legbiztosabb megoldás, ha felkeresnek egy hivatalos Apple javítóközpontot. Ilyenből egyébként globálisan mintegy ötezer üzemel, melyekben csaknem százezer képzett szakember végzi az ügyfelek által leadott készülékek javítását.