Megugrotta az alacsonyra tett lécet a Meta
Egyelőre úgy tűnhet, csak megbicsaklásnak számít a Meta Platforms zászlóshajójának, a Facebooknak a tavaly év végi ügyfélszám-vesztése, mely kisebbfajta pánikot okozott a befektetői körben februárban. A szolgáltatások az idei első negyedévben újra bővíteni tudták a bázisukat, de hosszú távon így is számos kihívással kell majd szembenéznie a metaverzumra gyúró cégvezetésnek.
Nem vált tendenciózussá a Facebook közösségi platform ügyfélszám-csökkenése, így a tavaly év végi botlás után újból sikerült a világ legnagyobb közösségi szolgáltatásának napi és havi átlagos aktív ügyfélszámát növelni - számolt be a tulajdonos Meta Platforms szerdán. A cég továbbra is mindent a metaverzumra tenne fel, ám a befektetők egyelőre nem rajonganak az ötletért, amit jól szemléltet, hogy a tavaly októberi névváltás, és stratégiai irány kijelölése óta a Meta elvesztette piaci értékének nagyjából a felét.
A cég szerdán közzétett első negyedéves pénzügyi eredményeit mégis jól fogadta a tőzsde, miután a Meta-nak sikerült az egyébként meglehetősen alacsonyra tett lécet megugrania, legalábbis ami a nettó profitról szóló elemzői konszenzust illeti.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A társaság az idei első negyedévben az elmúlt évtized leglassabb, mindössze 7%-ot elérő árbevétel-növekedése (ezzel a cég negyedéves bevétele elérte a 27,9 milliárd dollárt) mellett 7,46 milliárd dollárnyi nettó profitot termelt, ami 21%-os csökkenésnek felel meg éves összehasonlításban.
A cég továbbra is őrült összegeket költ Mark Zuckerberg egyik legfőbb víziója, a metaverzum létrehozására, így a virtuális univerzumot fejlesztő Reality Labs üzletág önmagában csaknem hárommilliárd dollárnyi veszteséget termelt - a cégvezető korábban már jelezte, hogy a következő években éves szinten akár tízmilliárd dollárt is elvihet majd a metaverzum fejlesztése.
A tervekkel kapcsolatos befektetői szkepticizmus nem meglepő annak fényében, hogy a fő bevételforrásnak tekinthető hirdetésértékesítés a jelek szerint lassacskán eléri a platót, miközben egyre kevesebb olyan új ügyfél van, akikre építeni lehetne az üzleti modellt. Bár a Facebook napi átlagos felhasználószáma az első negyedévben 4%-kal, 1,96 milliárd felhasználóra nőtt, az utóbbi időszak egyre jellemzőbb trendje, hogy az utánpótlást mind a Facebook, mind az Instagram elől elszívja a TikTok.
A Meta-ra emellett a cég tevékenységét különböző platformok előtt firtató szabályozói, kormányzati szervek részéről is komoly nyomás nehezedik az utóbbi időszakban, ráadásul az Apple tavaly nyár óta az iOS megváltoztatott adatvédelmi beállításaival eddig csaknem tízmilliárd dollárnyi mínuszt hozott a vállalat hirdetési üzletágának.