A Snap döntheti el a Giphy sorsát
Megkezdődött a Giphy animgif-szolgáltató tulajdonosi szerkezetét eldöntő fellebviteli eljárás Nagy-Britanniában, ahol a helyi versenyhatóság továbbra is kitart amellett, hogy a Meta kezébe került szolgáltatóval a cég csak tovább erősítené piaci dominanciáját, kiszorítva a versenytársakat.
A bíróságon is megkezdte küzdelmét a Giphy animgif-szolgáltatóért a Facebook tulajdonosa, a Meta. A cég Nagy-Britanniában megtámadta a helyi versenyhatóság, a Competition and Market Authority (CMA) tavalyi határozatát, melyben a szervezet kimondta, hogy a Meta-nak meg kell válnia a Giphytől, mivel az akvizíció a display hirdetések piacának további koncentrálódását eredményezheti, illetve megadja a lehetőséget arra, hogy a Facebook és az Instagram, valamint a Whatsapp versenytársainak felhasználói elől elzárja a népszerű szolgáltatást.
A fellebviteli eljárás első, négynapos meghallgatási szakaszának első napján a Meta jogászai felhívták a figyelmet rá, hogy a Meta egyes platformjainak vetélytársa, a Snap szintén versenyre kelt a Giphy-ért, ám mint kiderült, jóval kevesebbet - a Meta által ajánlott 315 millió dollár helyett 142 millió dollárt - ajánlott az animgif-szolgáltatót. A Snap végül a Giphy egyik versenytársát, a Gfycatet vásárolta fel.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A meghallgatáson elhangzottak szerint a CMA a döntéshozatal során nem vette figyelembe ezt a tényt, illetve nem kért be információkat a Snaptól arra vonatkozóan, hogy a Giphy hirdetési üzletága ténylegesen képvisel-e egyáltalán bármiféle értéket - különösen Nagy-Britanniában, ahol egyáltalán nem értékesít hirdetéseket a Giphy.
A Meta emellett azzal is érvelt, hogy a Giphy teljes árbevétele a Meta csoport amerikai árbevételének egészen marginális részét, mindössze 0,05%-át éri el, éppen ezért abszurd az az érv, hogy az akvizíció révén a Meta piaci dominanciáját jelentős mértékben megnőne. A jogászok a fentiekre hivatkozva, eljárásjogi és tárgyi tévedések miatt kérték az akvizíciót blokkoló határozat megsemmisítését.
A CMA képviselői ugyanakkor közölték, a határozatban foglaltak mellett teljes mértékben kitartanak, a Giphy eladásának kikényszerítése pedig alapvetően azt a célt szolgálja, hogy a rivális közösségimédia-szolgáltatók a továbbiakban is hozzáférjenek a Giphy Nagy-Britanniában (is) közkedvelt animfigjeihez.