Növelte részesedését a 4iG az Antenna Hungáriában
Újabb tőkeemelést hajtott végre 4iG Nyrt. az Antenna Hungária Zrt.-ben, amivel 76,78 százalékra növelte részesedését a távközlési cégcsoportban. A 132 milliárd forint értékű tranzakciót két albán távközlési vállalat, az ALBtelecom és a One Telecommunications többségi tulajdonrészének apportjával hajtotta végre a társaság.
A 4iG Nyrt. az ALBtelecom 80,27 százalékos és a One Telecommunications 99,8 százalékos közvetett részesedéseit apportálta az Antenna Hungáriába, ezzel 132 milliárd forint értékben emel tőkét a vállalatban – tette közzé a tőkepiaci társaság Budapesti Értéktőzsde oldalán. A tranzakció eredményeként a 4iG már 76,78, míg a magyar állam 23,22 százalékos részesedéssel rendelkezik az Antenna Hungária Zrt.-ben.
A társaság tavaly augusztusban állapodott meg a magyar állammal egy nemzeti távközlési vállalatcsoport létrehozásában, április elejéig teljes távközlési portfólióját az Antenna Hungáriába apportálta. A megállapodás értelmében a 4iG egyébként legfeljebb 80 százalékos részesedést szerezhet az Antenna Hungáriában (amihez így már csak 3,22 százalék hiányzik).
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A két lépésben megvalósított, összesen 534 milliárd forint értékű tőkeemeléssel az Antenna Hungária olyan telekommunikációs vállalatoknak lett a tulajdonosa, mint a magyarországi DIGI csoport, (DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., Invitel Zrt., DIGI Infrastruktúra Zrt., i-TV Zrt.), az Invitech ICT Kft., továbbá a montenegrói mobilszolgáltató ONE Crna Gora, valamint az albán 4P szolgáltató ALBtelecom, és a szintén albán mobilszolgáltató ONE Telecommunications.
A tranzakciósorozattal Magyarország második legnagyobb távközlési vállalatcsoportja jött létre, amely a régióban és a Nyugat-Balkánon is jelentős szolgáltatási portfólióval rendelkezik, a vezetékes hang- és internet, a televíziós műsorszolgáltatás, valamint a mobilszolgáltatások piacán - írja közleményében a társaság.
Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a cégcsoport piaci súlyának növelése érdekében tovább vizsgálják az akvizíciós lehetőségeket. A következő feladat az együttműködésben rejlő lehetőségek kihasználása, 2022-ben pedig egységes márkanév alatt és új stratégiával szeretnének megjelenni távközlési szolgáltatásaikkal a B2C szegmensben, nem csak Magyarországon, de a nyugat-balkáni régióban is.