A Vodafone is felül a V2X-vonatra
A Vodafone Csoport is beszállt a többnyire az autonóm autózás kapcsán emlegetett V2X (Vehicle to Everything) kommunikációs megoldások fejlesztésébe, ráadásul a cég már a saját platformjának induláskor is az iparág egyik meghatározó szereplőjeként tekint magára.
Március végén bejelentette saját, Vehicle-to-Everything (V2X) platformját a Vodafone - az angol Safer Transport for Europe Platform alapján STEP-nek rövidített megoldás célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak.
A rendszer további célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek jelenleg az útját állják annak, hogy a hálózati eléréssel rendelkező járművek és a közlekedés egyéb résztvevőitől származó adathalmazt a közlekedésbiztonság javításának szolgálatába állítsák.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A rendszer nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában. Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről.
A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával - állítja a szolgáltató
A Vodafone, a Nokia és a Commsignia együttműködésével tavaly nyár óta Nagy-Britanniában fejlesztett platform a Vodafone saját, autós közlekedéshez készülő applikációján keresztül válhat majd elérhetővé az idei év során.
A távközlési cégek nem véletlenül igyekeznek fogást találni ezen a piacon, a V2X szabványosítási eljárása - akkor még 4G-alapokon - egészen 2016-ig nyúlik vissza, ám az 5G-érával az előző évtized végétől kezdődően a kezdeti, meglehetősen harmatos próbálkozásokat - papíron legalábbis - ígéretes kezdeményezések követték. Így hasonló kísérletek indultak a Vodafone Csoport mellett a Telecom Italia-nál, a Telefónicanál és a BT/EE-nél is, ezzel párhuzamosan a nagy hálózati eszköz-beszállítók, így az Ericsson, a Nokia és a Huawei is gőzerővel dolgozik saját V2X hálózati megoldásain.