:

Szerző: Koi Tamás

2022. március 2. 09:17

A Media Marktnál és az Euronicsnál vizsgálódik a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított két elektronikai nagyáruházlánc, a Media Markt és az Euronics üzemeltetőivel szemben, mivel akciótartási gyakorlatuk megtéveszthette a fogyasztókat.

Megtéveszthették a fogyasztókat, ezért vizsgálatot indított a Media Markt és Euronics üzlethálózatokat üzemeltető Media Markt Saturn Holding Kft.-vel és a Vöröskő Kft-vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal - közölte a szervezet kedden. A Versenyhivatal ugyanis azt valószínűsíti, hogy mindkét kereskedő egyaránt tisztességtelen módon hirdetett a honlapján akciósként egyes elektronikai eszközöket (pl. hűtőt, televíziókat), miközben a termékek eredeti (nem akciós) árait korábban csak kivételesen, átmeneti jelleggel alkalmazta.

A vizsgálat egy klasszikus árazási trükkel szembeni, nem példa nélküli fellépés. A kereskedők ez esetben azt érzékeltetik a fogyasztókkal, hogy az akciós termékeket az eredetiként feltüntetett árakon lehetett elérni korábban, ezek az árak azonban többnyire nem minősíthetőek az akciót megelőző időszak jellemző árainak, vagyis a hozzájuk képest ígért kedvezmények megtévesztőek lehettek a fogyasztók számára.

media_markt_arena

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Versenyhivatal korábban már számos alkalommal szabott ki bírságot fiktív akciótartások miatt (mind közül a legnagyobb az eMAG-ot érintő, közel négymilliárd forint összegű, bírságból és kötelező jóvátételből álló csomag volt), 2022 májusától pedig új szabályozás lép életbe ezen területen, amely egyéges, szigorú elvárásokat támaszt a kereskedők felé az árkedvezmények feltüntetésével kapcsolatban.

Ezt követően eredeti árként a vállalkozások (néhány kivételtől eltekintve) kizárólag az akciót megelőző, minimum 30 napos időtartam legalacsonyabb árát tüntethetik majd fel. A rövid idejű, pusztán a későbbi akciós reklámozhatóságot szolgáló „felárazások” így végleg értelmüket vesztik, a fogyasztók pedig csak olyan akciókkal találkozhatnak, amelynél kedvezőbben a kereskedő valóban nem kínálta az adott termékét legalább 30 napja.

Amennyiben a vizsgálat során a jogsértő magatartásra bizonyítékot talál a GVH, a két cég az éves nettó árbevételének legfeljebb 10%-át elérő bírságra is számíthat. A Media Markt és az Euronics 2020-as nettó árbevétele 140,9 illetve 31,15 milliárd forint volt.

a címlapról