Tovább növeli podcast-birodalmát a Spotify
Még több adatot szeretne tudni a Spotify a podcast hallgatókról, hogy tovább növelje a hallgatószámot és a hirdetőket is minél több statisztikai adattal kiszolgálja, ezáltal jobb színben tűnjön fel a konkurensekkel vívott csatában. A Podsights és a Chartable felvásárlása ebben segíti majd a streaming platformot.
Két podcast elemző cég felvásárlását jelentette be egyszerre a Spotify, amelyek közül a Podsights hirdetések mérésével, a Chartable pedig a podcastok analitikájával foglalkozik. Mindkét vállalat elsősorban a pixeles követést használja, azaz a podcasterek a műsoraikban elhelyezett jelölések segítségével nyomon követhetik, hogy ki hallgatta a műsoraikat, hallotta-e a hirdetéseket, és a reklámok hatására hová kattintott tovább.
A streamingcég az új technológiák segítségével szeretné majd bizonyítani a hirdetőknek, hogy a podcastokba fektetett összegek hogyan térülnek meg a platformon. Idővel pedig a megoldások a Spotify többi szolgáltatásába is beépülhetnek, a Podsights hirdetésmérő funkcióit bevetné a vállalat a zenék közé tett reklámoknál, valamint a videós és vizuális (display) hirdetéseknél is.
A Chartable funkcionalitása elsősorban inkább a tartalomkészítőket támogatná, és a 2020. novemberében, 235 millió dollárért felvásárolt Megaphone megoldáscsomagba épülne be - várhatóan ezt követően megszűnik a Chartable különálló platformja. Az újonnan akvirált szolgáltatás lényege, hogy a podcast hallgatókról részletes adatokat biztosít, és ezáltal pontosabban célozhatóvá teszi a közönséget, segít még több hallgatót bevonzani.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Spotify-t mostanában több támadás érte, hogy nincsenek világos irányelvei a felületén közzétehető beszélgetős tartalmakról. A vállalat viszont láthatóan nem mondott le a podcast piacon történő terjeszkedéséről, amelyet már nagyjából 3 éve folyamatosan erősít újabbnál újabb technológiák (pl. Anchor, Megaphone) és tartalomgyártó stúdiók (pl. Gimlet, Parcast, The Ringer) felvásárlásokkal. Két éve jelentek meg a podcastokban a személyre szabott hirdetések, és ezzel párhuzamosan indult el a vállalat a hirdetőknek adott pontosabb kimutatások felé a hallgatók eléréséről, a podcastok megnyitásáról vagy a reklámok végighallgatásáról. Ezt a területet erősíti a Podsights és a Chartable felvásárlása is, amelynek árát egyébként nem tette nyilvánossá a vállalat.
2021 negyedik negyedévében a Spotify 3,6 millió podcast-hallgatóról számolt be pénzügyi negyedéves jelentésében, ami 400 ezres növekedést jelentett az előző negyedévhez képest. A növekvő hallgatószám a hirdetőket is egyre inkább vonzza a formátum felé, legalábbis a vállalat reményei szerint. Khurrum Malik, a Spotify üzleti hirdetésekért felelős vezetője a közleményben kitért rá, hogy a vállalatok egyre nagyobb költségkeretet kapnak a podcast hirdetésekre, viszont ezért cserébe mérőszámokat és adatokat várnak el a platformtól.